Tüm anne babaların en önemli sorunlarından biri: “Çocuğum Matematik Yapamıyor, Ne Yapmalıyım?”

Matematiğin çok kolay olduğunu söylemelisin. Ne zaman? Ödevi için soru sorduğunda yani okula başladığında değil konuşmaya başladığı an itibariyle söylemelisiniz. Çocuğunuz, sizin dünyanızda olanları dinleyip örnek almaya başladığı an itibariyle söylemelisiniz. Eşinizle birlikte sohbetlerinizde matematikten bahsedin. “Okuldayken en sevdiğim dersti, en basit dersti, matematik soruları çözmek bulmaca gibi eğlencelidir…” gibi cümleler kurun. Matematik kolay algısı oluşturun.

Doğru yaklaşım ve destek ile her çocuk matematikte başarılı olabilir. Matematiği sevmeli, inanmalı ve keyif almalı. Bunu matematik denildiğinde yüz buruşturan ebeveynlerle kimse sağlayamaz. Karmaşık ve korkunç değil sevilen ve keyif veren bir ders olduğu hissettirilmelisiniz

İlk önceliğimiz çocuğumuzun dünyasında olumlu bir matematik algısı oluşturmaktır. Zira gerçek dünyada herkes matematiği kötüleyecek. Sürece eksi algıyla değil olumlu bir algıyla dahil olmasını sağlamak ilk hedefiniz olmalı. Matematiğe karşı olumsuz yargı oluşturmadığında ve okula başladığında nice Mustafa’lar, Kemal’ler yetiştiren kıymetli öğretmenlerle karşılaştıklarında her şey yolunda gidecektir

Aile olarak bizlerin yapması gereken diğer önemli şey matematiğin okul dışında nasıl kullanıldığını ve “Ne işe yaradığını” hissettirmektir. Matematiğin sadece bir ders olmadığını ve günlük yaşamın bir parçası olduğunu gösterin. Alışveriş sırasında fiyat karşılaştırmaları yapmak, ödemeyi onlara yaptırmak, yemek tariflerinde ölçüleri kullanmak veya akıl oyunları, satrancın stratejik düşünme gerektirdiği ve bunun matematiğin temeli olduğunu anlatmak. Kısacası matematiği günlük hayatta kullanmalarına yardımcı olun ve bu işlerin matematik olduğunu özellikle belirtin.

Normal sayma, aritmetik sayma yarışmaları, örüntü çalışmaları yapın. Çarpım tablosu için küçük hedefler koyun, bu hedeflerle ilgili küçük ödüller verin. Çocuğunuzun zorlandığı konuların temelini anlaması önemlidir. Matematikteki temel kavramlar sağlam bir şekilde oturmadığında, ileri düzey konular daha da zorlaşabilir. Temel aritmetik, kesirler ve oranlar gibi konuları gözden geçirin ve bu konularda ekstra pratik yapmasını sağlayın. Çocuğunuz zorlandığında sabırlı olun ve onu destekleyin. Zorlandığında destekleyici olun gerekirse profes- yonel destek alın ancak ilkokulda muhakkak matematiği tamamlamış ve sevmiş olmasını sağlayın.

Bunları yapmak biraz zahmetli gelebilir ancak unutmayın bu ülkede her şey yeniden kurgulanırken Atatürk oturup zamanının çoğunu Geometri kitabı yazmaya ayırmıştı. Ülkesini bilimle ve yeni fikirlerle kurmak isteyen Atatürk için “Geometri’’ kitabı öncü bir çalışmaydı. Bu çalışma ile daha anlaşılır bir Geometri hedefliyor ve bizlere, öğretmenlere, bilim adamlarına şunu öğütlüyordu. Türkçeleştirin ve herkese ulaşın, herkese anlatın. İşte bu amaçla bu kitap yazılmıştı ve Arapça ve Farsça kökenli terimlerin yerine Türkçe karşılıklar bulmuştu. Boyut, uzay, yarıçap, eğik, çekül, kesit, açı, taban, düşey, dikey, yay…

Onca işi arasında zamanını Geometri kitabına ayıran bir liderin tek bir niyeti olabilir; milletinin gelişmesi. Sizin de en büyük amacınız gayeniz evladınızın geleceği olduğuna göre yorulmaktan korkmayın. Zaten sizlerden istediğimiz aslında biraz sohbet, biraz birlikte oyun oynamanız. Gerisi öğretmenlerimizin desteğiyle karşılığını bulacaktır. Çocuğunuzun matematikle zorlanmasının doğal olduğunu ve doğru destekle bunun üstesinden gelinebileceğini unutmayın. Olumlu tutum sergileyerek, temel kavramları pekiştirerek, matematiği günlük hayatta uygulayarak ve gerektiğinde profesyonel yardıma başvurarak çocuğunuzun matematik başarısını artırabilirsiniz. Unutmayın, her çocuk matematik yapabilir ve başarılı olabilir; bu süreçte ona gerekli desteğin sağlanması önemlidir