Özel Haber

“Akademik kadrodan yoksun eczacılık fakülteleri kapatılmalı”

Eczacılık mesleğinin en önemli sorunlarının başında, plansız ve akademik kadrodan yoksun fakültelerin açılması olduğunu Başkent’e anlatan TEİS Başkanı Nurten Saydan, “Eğitim veren Eczacılık fakültelerinden sadece 14’ü tam akredite eczacılık eğitimi veriyor” dedi.

Yeterli öğretim kadrosunun, laboratuvarın, olmadığı apartman katı tarzı eczacılık fakülteleri ile eczacılık eğitimi verilemeyeceğini belirten Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, “Eğitim veren Eczacılık fakültelerinden sadece 14’ü tam akredite eczacılık eğitimi veriyor” diye konuştu. Saydan daha sonra sözlerini şöyle sürdürdü: “1997 yılına kadar 7 tane eczacılık fakültesi bulunurken, yıllar içinde bu sayı dokuz kat artarak bugün eczacılık fakülte sayısı altmışa ulaşmış bulunuyor. Eğitim veren Eczacılık fakültesinden ise sadece 14’ü tam akredite eczacılık eğitimi veriyor. Ve bu fakültelere eğitim verecek yetişmiş eczacılık eğitimi verecek hocalarımızda bulunmuyor. Yeterli öğretim kadrosunun, laboratuvarın, olmadığı apartman katı tarzı eczacılık fakülteleri ile eczacılık eğitimi verilemez. Tam donanımlı bir eczacılık fakültesinde 100’ü aşkın akademik kadro varken, akredite olmayan eczacılık fakültelerinde bu sayı 10'u geçmiyor. Bu kadroların da hepsi eczacılık fakültesi çıkışlı değiller. Hatta bir devlet üniversitesinin eczacılık fakültesi 6 akademisyenden kurulmuş ve bunların içinde hiç eczacılık lisans çıkışlı akademisyen yok. 57 eczacılık fakültesinin sadece 29’unun dekanı eczacılık fakültesi mezunudur.”

ECZACILIK EĞİTİMİ LABORATUVARSIZ OLMAZ

Yeni açılan fakültelerin çoğunun kendine ait binalarının bile olmadığına değinen Saydan, şöyle devam etti: “Eczacılık Fakültesi’nde okuyan öğrenciler eğitimleri boyunca: Temel bilgi teknolojisi, analitik kimya, organik kimya, eczacılık tarihi ve terminolojisi, temel eczacılık bilimleri, eczacılık mevzuatı, eczacılık ve temel tıp bilimleri, farmasötik hammaddeler, farmasötik kimya, farmasötik teknoloji, biyokimya, tıbbi ilkyardım, farmakoloji, eczacılık deontolojisi ve etik, farmakoloji uygulama gibi birçok alan dersinin yanı sıra; botanik, besin güvenliği ve analizi, parazitoloji, vitamin ve koenzimler ve antioksidanlar gibi birçok dersi alırlar. Ama fakülte yeterli fiziki şartlara uygun değilse, yeterli öğretim kadrosu yoksa eczacılık öğrencileri yeterli eğitimi alamayacak ve mesleğinde başarılı olamayacaklar. Plansız bir şekilde her geçen gün artan eczacılık fakülteleri gençlere bir gelecek sunan kurumlar olmak yerine, işsizliği öteleyen bir yapı halini almış durumda.”

Öğrenci sayılarına dikkat çeken Saydan, şu ifadelerde bulundu: “Fakültelerde okuyan öğrenci sayısı 25 bin, Türkiye’deki eczane sayısı toplam 30 bin. Eczane açılamıyor, hastanelerde istihdam yok, ne yapacak bu kadar eczacı bu ülkede. Uluslararası standartlarda kaliteli eczacılık eğitiminin sağlanması ve toplum sağlığının etkin şekilde korunması ve geliştirilmesi adına bu kontrolsüz gidişata dur denilmesi gerekiyor. Alt yapıdan ve akademik kadrodan yoksun eczacılık fakültelerinin öğrenci alımına izin verilmemeli ve eczacılık fakültelerine giriş için başarı sıralaması 50 bin ile sınırlı tutulmalı.”