Sorularımıza samimi yanıtlar veren Dürlü, özellikle başarılı kadın yazarların yetişmesi için ayrı bir destek verilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Biz kadın yazarlar için; öğrenim hakkı elde etmek, beyin gücümüz ile ekonomik bağımsızlığımıza kavuşmak ve birçok problemin toplum tarafından algılanması çok önemli” dedi. Edebiyatta kalıcılık konusuna da değinen Dürlü, “Olumlu veya olumsuz anlamda her eserin farklı kategorilere hitap etme şekli vardır. Kimi kulağa hoş gelen duygularını fazlasıyla yansıtan bir esere müptela olurken kimileri ise bundan hoşnut olmayabilir. Ama genel anlamda sadece eserleriyle ismini duyuran kişi kalıcı bir izlenim bırakır” ifadelerini kullandı.

  • Sizi tanıyabilir miyiz?

Erzurum doğumlu olup ilk, orta ve lise tahsilini Erzurum’da tamamladım. İstanbul Üniversitesi, Çocuk Gelişimi ve Atatürk Üniversitesi, Sosyal hizmetler okuyarak Lisans eğitimimi tamamlamaya çalışıyorum. 12 yaşında, günlük tutup şiir yazmaya başladım. Liseyi bitirdikten sonra çalışma hayatına katılıp kısa sürede terfi edilerek kurumsal bir şirkette uzun süre birim yöneticiliği yapmıştım. Boş durmayı sevmeyen, her zaman kendini geliştirmeyi hedef alan birisiyim. Farklı alanlarda 40 adetten fazla eğitim sertifikasına sahibim. Annemin vefat etmesi üzerine, büyük bir üzüntü duyarak yazılarıma ve şiirlerime daha çok ağırlık verdim. Üç çocuk annesi olup şu an iş hayatına bebeğimin küçük olması nedeni ile ara verdim. Çalışmadığım süre içerisinde, profesyonel yazarlık eğitimi alarak şiir, öykü, masal türlerinde kendimi geliştirmeye devam ediyorum.

Son Sayfa Röp (7)-2

  • Kitaplarınızdan ve almış olduğunuz ödüllerden bahseder misiniz?

Yazdığım şiir ve öyküler çeşitli edebiyat yarışmalarında dereceye girdi ve birçok ödüle sahip oldum. “Çitlembiğin Günlüğü” adlı çocuk kitabım 2023 yılında “Tefeül Tadında” şiir kitabım ise 2024 yılında yayımlandı. Bunların yanı sıra “Rüzgar Mektubu”, “Akıp Giden Zaman” ve “Gözyaşının Esareti” isminde çok sayıda derleme kitaplarım yayımlandı. Çeşitli edebiyat, kültür, sanat dergilerinde ve edebiyat sitelerinde köşe yazarlığı yapmaktayım. Aynı zamanda okul öncesi öğretmeni olup bu alanda çok sayıda akademik eğitimler alarak “Değerler Eğitimi Çocuk Kitabı” kategorisinde ödüller aldım. 2023 yılında ise “En İyi Çıkış yapan Şair” olarak ödüle layık görüldüm. Birçok edebiyat dergilerinde Teşekkür belgeleri ve plaketler verildi. Hayallerinin peşinden koşan asla pes etmeyi lügatında taşımayan bir karakterim.

  • Şair-yazarlık süreciniz nasıl başladı?

Şiirlerim hayatımın her anında sevinçli, hüzünlü olarak yerini hep aldı. Küçük yaşta günlük tutarak başladığım yazın hayatım; ortaokul, lise yıllarında devam etti. Rahmetli annemin kanser tedavisi olduğu dönem hastane odalarındayken, kalemim ve şiir ajandam bir nevi arkadaşım olmuştu. Şiirlerim ve öykülerim, birçok edebiyat ve sanat ağırlıklı dergi, gazete, web sitelerinde yayımlanmaya başlamıştı. Annemi kaybettikten sonra yazmaya daha fazla ağırlık verdim. Yazmak bu dönemde bana kendimi daha iyi hissettirdi.

Son Sayfa Röp (5)-2

“HER ŞİİRİN FARKLI KATEGORİLERE HİTAP ETME ŞEKLİ VAR”

  • Özellikle şiirlerinizde hangi anlatım tekniğini kullanıyorsunuz? Size göre şiirin kalıcı olabilmesinin kıstasları neler?

Şiirlerim “mani” tarzına yakın olsa da tam olarak “mani” tekniğini kullandığım söylenemez. “Tefeül Tadında” isimli kitabımdaki şiirlerimin çoğu lise döneminde yazdığım, saklayarak açığa çıkardığım eserler. Bu nedenle o dönem ritmik mısralar fazla yer alıyor. O duyguların manidar anlatımı olarak kafiyeli çok sayıda şiirim yer alıyor. Daha sonrasında pastoral ve lirik şiirler yazmaya ağırlık verdim. Olumlu veya olumsuz anlamda her eserin farklı kategorilere hitap etme şekli vardır. Kimi kulağa hoş gelen duygularını fazlasıyla yansıtan bir esere müptela olurken kimileri ise bundan hoşnut olmayabilir. Ama genel anlamda sadece eserleriyle ismini duyuran kişi kalıcı bir izlenim bırakır okuyucu kitlesine...

  •   Size göre okuyucu, hangi durumlarda “yazan” ile bağ kurar?

Okuyucu aktarılmak istenen duygu ve düşünceyi fazlasıyla anlamış, muhakeme ederek hissetmişse zaten yazarla o bağı fazlasıyla kurmuştur. Hakimane yönü iyi olan bir yazar, yazdığı şiirin bir mısrasında dahi okuyucuyu etkileyebilir.

Son Sayfa Röp (4)-5

“YAZAR VE YAYINEVLERİ ARASINDA İŞBİRLİĞİ SAĞLANMALI”

  • Günümüz dijital çağının edebiyatçılara ne gibi katkıları var?

Yazmak ve yayımlamak arasında gerçekten çok ciddi bir husus var. Herkes yazabilir fakat potansiyeli gerçekten çok yüksek olan bir yazarın önünün kapandığına çok şahit olduk. Nitekim dijital çağda yaşamanın avantajlarından yararlanmaya başladığımız andan itibaren yazar okuyucu ilişkisi daha sağlıklı ve verimli bir hal aldı. Çünkü önceden bir eserin yayınevleri tarafından kabulü oldukça güçtü. Bir kitap bastırmak meşakkatli bir işti. Önceden defalarca reddedilen bir eserin netice bulması şu anki günümüz çağda daha kolay. Yayınevlerinin içerikten çok isme yönelmesi, potansiyeli yüksek genç yazarların önünü tıkayabiliyor. Maddi olanaklar doğrultusunda kitabın belki içeriğine dahi bakmadan basımı gerçekleşen çoğu kitap var. İşinin ehli olan, isme değil onlara sunulan bir eser dosyasını inceleyip olumlu veya olumsuz bilgilendirme yapan çok kaliteli yayınevleri de var. Telif süreçleri, yöntemler, kitap tanıtımları, imza günleri bir yazar için çok önemli. Bu nedenle potansiyeli ne kadar yüksek olursa olsun yazar ve yayınevleri arasında ciddi bir işbirliği önem arz ediyor.

Son Sayfa Röp (6)-1

 “TÜM DEĞERLENDİRMELER CİNSİYET AYRIMI YAPILMADAN UYGULANMALI”

  •  Kadın yazar ve şairlere daha fazla dikkat çekmek için atılması gereken adımlar neler?

Kadının sosyal, kültürel alanlarda yer almasını sağlamak, emeklerinin karşılığını onlara vermek çok önemli. Biz kadın yazarlar için; öğrenim hakkı elde etmek, beyin gücümüz ile ekonomik bağımsızlığımıza kavuşmak ve birçok problemin toplum tarafından algılanması yine çok önemli. Özellikle maddi güce sahip olmayan yazarların eserleri ücretsiz yayımlamalı. Diğer açıdan tüm değerlendirmeler cinsiyet ayrımı yapılmadan uygulanmalı. Özellikle gerçek bir yeteneğe sahip kalemi güçlü yazarlara daha fazla önem verilmeli.

  • Geleceğe dönük plan ve projeleriniz neler?

Daha fazla okuyup ilgi duyduğum alanlarda kendimi geliştirmek istiyorum. Değerler eğitimi çocuk kategorisi dalında “Çitlembiğin Günlüğü” seri bir şekilde devam edecek. Aynı zaman da uzun süredir üzerinde çalışmasını gerçekleştirdiğim romanımın yayımlanmasını sağlayacağım. Bunların yanı sıra aile okulu, etkili okuryazarlık, etkili iletişim gibi velilere yönelik kurslarda eğitim vermeye devam edeceğim. Derleme projelerim de devam edecek. Tahayyülünü kurduğum her şeyin gerçekleşmesini sağlayarak elde ettim. Umarım aynı performansı sergileyerek yoluma devam edebilirim.

Muhabir: Tolga ALCA