ABD başta olmak üzere birçok ülkede taksi şoförleri ve yolcu için araç içi güvenlik önlemleri zorunlu olsa da Türkiye’de taksi şoförleri hiçbir can güvenliği olmadan, deyim yerindeyse kelle koltukta ekmek parası kazanmaya çalışıyor. Ülkemizde güvencesiz şekilde çalışan taksi şoförleri, darp ediliyor, gaspa uğruyor hatta cinayete kurban gidiyor. Son olarak Ankara'nın Kahramankazan ilçesindeki Türk Havacılık Uzay Sanayii A.Ş.'ye (TUSAŞ) silahlı saldırı düzenleyen 2 teröristin olayda kullandığı taksinin şoförü Murat Arslan'ı sırtından vurarak şehit ettikleri ve naaşını bagaja koydukları öğrenilmişti. 

KAMERA VE PANİK BUTONU SİSTEMİ NE ZAMAN DEVREYE GİRECEK?

8 Kasım 2023 tarihinde UKOME Genel Kurulu’nda alınan kararla taksi, otobüs, dolmuş ve okul servis araçlarına araç takip cihazı, kamera ve panik butonu takılması zorunlu hâle getirilmiş, uygulama önce haziran ayına ardından yıl sonuna kadar uzatılmıştı. 

Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası Başkanvekili Cevdet Kavlak, temmuz ayında yaptığı açıklamada 2 bin 500 ticari taksiye kamera ve panik butonunun takıldığını ifade etmiş ancak sistem üzerinde çalışmaların devam etmesi sebebiyle henüz aktif olarak kullanılmadığını aktarmıştı.

TAKSİCİ GÜVENLİK BÖLMESİ TALEP EDİYOR

Kamera ve panik butonunun da kendilerine yeterli güvenliği sağlayamayacağını ifade eden bir taksici, “Yaşanan son olayda taksiciyi sırtından vurup şehit etmişler. Arabada kamera da olsa panik butonu da olsa beni koruyamadıktan sonra ne işe yarar. Amerika’da olduğu gibi Türkiye’de de şoför ile yolcu arasında güvenlik bölmesi olmalı. Belki bu şekilde taksici ölümleri engellenir” diye konuştu.

Muhabir: Muhammed Ali YAHŞİ