SODİMER (Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Merkezi) Başkanı ve Seviye Okulları Genel Koordinatörü Prof. Dr. Levent Eraslan, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Özel Seviye Batıkent Okulları Eylül-Ocak Dönemi Çalışmaları’nı anlattı. Prof. Dr. Levent Eraslan, “Bu çalışmalar, Seviye Okulları’nın yenilikçi ve öğrenci-öğretmen odaklı bir yaklaşımı benimsediğini göstermektedir. Çeşitli alanları kapsayan bu programlar, akademik başarıyı artırmanın yanı sıra öğrencilerin sosyal, duygusal ve kültürel gelişimine katkı sağlıyor. Uzun vadeli başarı için, bu çalışmalarda ölçme-değerlendirme süreçlerinin sürekli iyileştirilmesi ve paydaşların (öğrenci, veli, öğretmen) sürece aktif katılımının sağlanmasını esas alıyoruz” diye konuştu.

“ÇEŞİTLİ KOORDİNATÖRLÜKLER KURDUK”

Seviye Okulları’nın Kurucusu Ünsal Gündoğan ve Kurucu Temsilcisi Fırat Gündoğan’ın destekleriyle bu yıl farklı bir eğitim konseptine geçtiklerini belirten Prof. Dr. Levent Eraslan, şunları söyledi: “Seviyeni Yükselt Programı ile beraber çocukların bir konuyu tam anlamadan diğerine geçmemeleri, eksiklerini nokta atışıyla belirleme ve etkin etüt sistemiyle beraber gidermelerini sağladık ve bu alanda önemli başarılar elde ettik. Çok önemli bir projemiz olan ‘Mavi Değerler Eğitim Programı’nı oluşturduk. Merhamet, ahlak, vicdan ve iyilik programı ile öğrencilerimizin toplumsal farkındalık ve güçlü bir karakter geliştirmelerini amaçlıyoruz. Türkiye'de ilk defa olan dünyada da sayılı bir şekilde uygulanan satrancı öğretim programlarımızın temeline koyduk. ‘Chess School’ adıyla okulumuzda her sınıfta, her katta ve aynı zamanda çeşitli ‘Chess Point’ noktalarıyla da çocuklarımız satrancı temel alarak eğitim öğretim süreçlerine girdiler. Hizmet içi eğitimi çok önemsiyoruz. Özellikle dönem başında ilçemizde bulunan 5 bine yakın öğretmene hizmet içi eğitim verdik. Bir hafta boyunca öğretmenlerimizi burada ağırladık. Çeşitli koordinatörlükler kurduk. Uluslararası Proje Koordinatörlüğü; öğrencilerin küresel projelere katılımını desteklemek, uluslararası işbirliklerini güçlendirmek ve farklı kültürlerle etkileşimlerini teşvik etmek için çalışıyor. Atölyeler Koordinatörlüğü’nde öğrencilerin yaratıcı ve pratik becerilerini geliştirmelerini sağlamak için çeşitli atölye çalışmaları düzenlemek ve öğrencilerin kendilerini farklı alanlarda ifade etmelerini destekliyoruz. Sanat ve Sosyal Etkinlikler Koordinatörlüğü, öğrencilerin sanatsal yeteneklerini ortaya çıkarmalarını sağlamak, kültürel ve sosyal etkinliklerle toplumsal farkındalıklarını artırmak amacıyla kuruldu. STEM, FETEM ve Robotik Kodlama Koordinatörlüğü; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında öğrencilerin pratik bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamak, geleceğe yönelik yenilikçi düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek adına önemsediğimiz alanların başında geliyor. Yaşam ve Beceri Atölye Koordinatörlüğü ve Spor Gelişim ve Sportif Etkinlikler Koordinatörlüğü yine öğrencilere yaşam becerileri kazandırmak, öz bakım, iletişim, problem çözme gibi günlük hayatta gerekli olan beceriler üzerinde çalışmalar yapmalarını sağlamak; bununla birlikte öğrencilerin fiziksel sağlıklarını ve takım çalışması becerilerini geliştirmelerini sağlamak, sporun eğlenceli ve eğitimsel yönlerini vurgulamak adına ciddi katkılar sunuyor. Rehberlik Koordinatörlüğümüz, alanında uzman öğretmenlerimizin öncülüğünde öğrencilerin psikolojik, akademik ve sosyal gelişimlerini desteklemek, rehberlik hizmetleri sunarak kişisel ve akademik sorunlarına çözüm bulmalarına yardımcı olmak adına çalışıyor. Yine son dönemde çok büyük bir problem teşkil eden akran zorbalığına dönük, okulumuzda bir psikolojik danışman yönetiminde akran zorbalığını önleme birimini oluşturduk.

“BAŞARININ VELİLER İLE GELECEĞİNE İNANIYORUZ”

Öğretmenlerimizin gelişimine önem veriyoruz. Burada ‘Öğretmen Gelişim Merkezi’ adıyla ihtiyaç analizleri bağlamında çeşitli eğitimler veriyoruz. Şubat tatilini biz boş geçirmeyeceğiz. Verdiğimiz programlar, çalışmalar ve projelerle öğretmenlerimiz verimli bir şekilde tatil yapacaklar. Kamplar düzenledik. Özellikle çocukların talepleri üzerine, İngilizce, matematik ve fen kampları oluşturduk. Bu kamplarda yoğunlaştırılmış bir şekilde öğrencilerin branşlarındaki eksikleri gidermesi ve aynı zamanda eğlenerek öğrenmesini sağladık. İngilizce Sohbet Kulübü oluşturduk. Seviye Okulları olarak, Yabancı Diller Koordinatörümüz Henry Fadl ve İngilizce Koordinatörümüz Serdar Yaka ile birlikte, öğrencilerimizin İngilizce konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar başlattık. Ekip sistemlerini değiştirdik. Öğrencilerimizin artık bildiği konularla değil, bilmedikleri ve eksik kaldıkları konuları çalışmalarını çok önemsiyoruz. Bu yüzden de veli katılımını temel kıldık. Seviye Okulları veli katılımlı bir okul felsefesinde hareket etmektedir. 2023-2024 dönemi LGS birincisi olan öğrencimizi, bu yıl sınava hazırlanan öğrencilerimizle bir araya getirerek keyifli, öğretici ve ilham veren bir söyleşi gerçekleştirdik. Bu etkinlik, öğrencilerimize hedef belirleme ve motivasyon sağlama açısından önemli bir katkı sundu. Biz başarının veliyle geleceğini düşünüyoruz. Velilerimiz özellikle çocukların evde desteklenmesi bağlamında bizim en büyük paydaşımız. Biz de bu yüzden sürekli olarak onlara evde pedagojik uygulamalar desteği veriyoruz. Çocukların günün büyük bir kısmını evde geçirdiği gerçeğinden yola çıkarak, evde etkin bir öğrenme ortamı oluşturulmasını, motivasyonlarının artırılmasını ve sürece katılımlarını sağlamak adına eğitimler düzenliyoruz. Veliler ile iletişimi efektif hale getirdik. 10 günde bir velilerimizi aranarak istek, talep, beklenti ve önerilerini almaktayız. Olağan ve rutin veli toplantılarından farklı olarak, bire bir diyaloglarla öğrencilerin gereksinimlerini detaylıca ele alıyoruz. Bu amaca hizmet etmek için veli bültenleri hazırladık. Her 10 günde bir veliye mektup şeklinde bültenleri yayınlıyoruz. Mentörlük sistemleri oluşturduk.

“DİJİTAL BAĞIMLILIĞI ENGELLİYORUZ”

Bilardoyu eğitim öğretimde kullanıyoruz. Bilardo, sadece bir oyun değil; fizik ve matematikte öğrenme süreçlerini destekleyen önemli bir araçtır. Hafta sonları etütleri farklılaştırdık, ihtiyaca göre düzenledik. Sinemayı bir öğretim aracı olarak görüyoruz. Öğrencilerimiz derslerdeki kazanımlarını sinema ve verdiğimiz filmlerde bir araya getirerek, gerçek yaşamla dizayn ediyorlar. Öğrencilerin teknoloji kullanım alışkanlıklarını ölçmek ve dijital bağımlılık risklerini değerlendirmek için rehberlik birimi tarafından ‘Dijital Bağımlılık Ölçeği’ uygulandı. Ölçek sonuçlarına göre velilere geri bildirim sağlandı, öğrencilere bağımlılıkla ilgili seminer verildi. Cep telefonu, tehlikeli dijital oyunlar ve sosyal medyanın zararlarından çocuklarımızı korumak için de kutu oyunları alanları oluşturduk. Okulumuzda artık aşırı derecede cep telefonu kullanılmıyor, çünkü çocuklar eğlenerek oyun oynuyor. Telefon da çok akıllarına gelmiyor. Türkiye’de bir ilk olan çalışmayı hayata geçirdik. ‘Paragraf Oryantiringi’ ile çocukların paragraf çözümlerini geliştirdik ki son dönemlerde Türkiye geneli sınav başarılarındaki net oranları düşük seyrediyor. Çocuklar okulda çeşitli yerlere koyduğumuz paragraf sorularını çözerek adım adım ilerlediler.

“FARKLILIK YARATAN BİR EĞİTİM MODELİ KURGULADIK”

‘LGS +1 Net Projesi’ diye bir program düzenliyoruz. Deneme sınavlarında net artışını sağlamak amacıyla öğretmenler tarafından strateji ve yöntemler anlatılıyor. Çocukların hızlı ve çabuk soru çözmelerini öğretmeye yönelik bir farkındalık eğitimi veriyoruz. ‘Seviyeni Yükselt Programı’ dahilinde ‘Seviyeni Yükselt Rotanı Belirle’ çalışması yaptık. Bu da çok önemli bir çalışma. Sadece meslek seçimi değil, rol model olma anlamında öğrencilerin ufkunu genişletebilecek kişileri ağırladık. Geçen hafta bir tıp profesörü kendi tecrübelerini öğrencilerimize aktardı. Çok çalışıyoruz, çünkü kurucularımızın bize verdiği motivasyon çok kıymetli. ‘Açık Piyano’ uygulamamız var. Piyano, çocuklar için bir aynı özgüven arttırıcı bir enstrüman. Açık alana yerleştirdiğimiz piyanomuzu öğrencilerimiz özgürce çalabiliyor. Her katta, anaokulundan fen lisesine kadar, öğrencilerimizin faydalanabileceği kütüphaneler oluşturduk. Ayrıca, Atatürk kitaplarından oluşan özel bir kütüphane tasarladık. Öğrencilerimizin dinlenip nefes alabilmesi için çarşamba günlerini ödevsiz gün olarak belirledik. Bütün bunların tamamı yenilikçi ve öğrenci, öğretmen odaklı bir eğitim anlayışında devam ediyor. Kendini tekrar eden, rutin değil farklılık yaratan bir eğitim modeli kurguladık. Bunların çok olumlu sonuçlarını ölçüyoruz. Özellikle bu anlattıklarım akademik başarı artırmanın yanı sıra çocukların sosyal, duygusal ve kültürel gelişimlerine de destek veriyor. Seviye Okulları olarak, mezunlarımızın özgüveni yüksek, kendine güvenen ve problem çözebilen bireyler olmasını uygulamalarımızla destekliyoruz. Bunun yanı sıra elbette sportif başarılarımız üst düzeyde. Çocuklarımız sadece temel dersler değil, aynı zamanda yeni dünyanın robotik, yapay zeka, FETEM gibi uygulamaları da ele alan bir ekosistem içerisinde eğitim-öğretim almaktadır.

“TÜM PAYDAŞLARIN SÜRECE AKTİF KATILIMINI SAĞLIYORUZ”

Müze eğitimi uygulamaları yapıyoruz. Çocuklarımız ders konularıyla ilgili olarak müzelere gitmekteler. Ankaramız da bu konuda çok zengin. İstiyoruz ki her öğrenci Ankara'daki bütün müzeleri bilsin. Özellikle ders konuları ile o gerçek yaşam objelerini bir araya getirmeyi çok arzu ediyoruz. Gelecek hafta satranç müzesi gezimiz olacak. Satrançla ilgili çeşitli yarışmalar da yapıyoruz. Satrancın hayattaki yerini anlatacağız. 11-12 Ocak'ta da Türkiye Satranç Federasyonu işbirliğinde okulumuzda yüksek katılımlı bir satranç turnuvası yapılacak. Yeni eğitim konseptimiz kapsamında, öğrencilerimize sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırmayı hedefleyen yenilikçi bir ‘Beslenme Programı’ geliştirdik. Akademik başarıyı desteklemek amacıyla oluşturduğumuz ‘Etkin Etüt Sistemi’, öğrencilerin eksiklerini bireysel çalışmalarla tamamlamalarına olanak sağlıyor ve bu süreci düzenli olarak Seviye Gelişim Takip (SGT) Testleri ile izliyoruz.

Eğitim süreçlerimizi bilimsel bir zemine oturtmak için, 7 profesörden oluşan Bilim Kurulu ile çalışarak öğretmenlerimize ve yöneticilerimize rehberlik sağlıyoruz. Öğrencilerin akademik, sosyal ve kişisel gelişimlerini yansıtan, yıl boyunca yapılan gözlemler ve değerlendirmeler sonucunda hazırlanan ‘Ben Kimim?’ Kartları, onların kendilerini daha iyi tanımalarına ve potansiyellerini keşfetmelerine katkı sunuyor. Bu yenilikler, bütünsel eğitim yaklaşımımızın temel yapı taşlarını oluşturuyor. Çalışmalarımız, Seviye Okulları’nın yenilikçi ve öğrenci-öğretmen odaklı bir yaklaşımı benimsediğini göstermektedir. Çeşitli alanları kapsayan bu programlar, akademik başarıyı artırmanın yanı sıra öğrencilerin sosyal, duygusal ve kültürel gelişimine katkı sağlıyor. Uzun vadeli başarı için, bu çalışmalarda ölçme-değerlendirme süreçlerinin sürekli iyileştirilmesi ve paydaşların (öğrenci, veli, öğretmen) sürece aktif katılımının sağlanmasını esas alıyoruz.

Ülkemizin kurucusu büyük lider Mustafa Kemal Atatürk’ün, eğitimin birey ve toplum için hayati önemini vurgulayan ve çağdaş, bilimsel eğitimi öncelikli hedefimiz olarak kabul ediyoruz. Atatürk’ün ‘Eğitimdir ki bir milleti ya özgür ve şanlı kılar ya da esarete mahkum eder” sözü, Seviye Okulları’nın yenilikçi eğitim anlayışına ilham vermektedir.”

FOTOĞRAF Muhammed Ali Yahşi

Kaynak: BAŞKENT GAZETESİ- Tolga ALCA