Söz konusu tutarın büyüklüğü bir yandan sınır ötesine satış yapmayı düşünenler için büyük bir fırsat anlamına geldiğine dikkat çekiliyor. Bu kapsamda tüketiciler yerel perakendecilerden daha sık alışveriş yapsa da diğer ülkelerden gelen ürünlere yönelik açık bir talep olması yerel perakendeciler açısından endişe oluşturduğu belirtiliyor.
Araştırmalar alışveriş yapanların neredeyse yarısının ayda bir kez, yüzde 15'ten fazlasının ise haftada bir veya daha sık olmak üzere başka bir ülkedeki online satış kanallarından alışveriş yaptığını ortaya koydu. Buna göre Avrupa ülkelerinden İngiltere’ye yapılan satışların oranı yüzde 26 olurken, Türkiye’ye yapılan satışların oranı ise yüzde 15’e ulaştı. Avrupa ülkelerinden bir başka Avrupa ülkesi olan Fransa'ya yaptıkları online satışların oranı ise yüzde 12 ile Türkiye’nin de altında kaldı. Araştırmalar dünya ortalamasında Hindistanlıların yüzde 38’lik oranla sınır ötesi alışverişlerde en önde gittiğini ortaya koydu.
Öte yandan dünya genelinde online alışveriş yapanların ilk adresi yüzde 57 ile Çin olduğunu ortaya koyarken, ABD ve Avrupa ülkelerinden gelen ürünlere de ciddi oranda talebin olduğu ortaya çıktı. Bu çerçevede ABD’den alışveriş yapanların oranı yüzde 37, Almanya’yı tercih edenlerin oranı yüzde 23’lerde iken, İngiltere için ise bu oran yüzde 21’ler seviyesinde oldu.
Avrupa'daki tüketicilerin, kendi bölgeleri dışındaki online satış kanallarından alışveriş yapmanın yanı sıra, sıklıkla komşu ülkeleri de listelerine aldıkları araştırmalarda ortaya çıkan bir başka veriyi oluşturdu. Bu çerçevede Avrupalılar kendi bölgelerinde en çok yüzde 34 ile Almanya’yı, yüzde 16 ile İngiltere’yi, yüzde 9 ile de Fransa’yı tercih ediyor. Türkiye bu listede yüzde 2 gibi bir oranla yer alıyor.