CHP Denizli Milletvekili Şeref Arpacı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuştu. Komisyonda Denizli’nin ulaşım sorunlarını Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na anlatan Arpacı, “Denizli, aldığı kamu yatırımının katbekat fazlası miktarda vergi ödeyen bir şehirdir. Denizli bu bütçede bin lirayı mı hak ediyor? Yatırım programlarında sürekli tarih öteliyorsunuz. Bunu bugün tutanaklara da geçirerek söylüyorum: Bizler sizden sözünüzde durmanızı ve zamanında bu projeleri bitirip hizmete açmanızı bekliyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2024 Yılı Bütçe Kanun Teklifi üzerindeki görüşmelerde TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda söz alan CHP Denizli Milletvekili Şeref Arpacı şunları söyledi:

DENİZLİ, ALDIĞI KAMU YATIRIMININ KATBEKAT FAZLASI MİKTARDA VERGİ ÖDEYEN BİR ŞEHİR

“2023 yılı yatırım programınızı dikkatle inceledim. Denizli'ye 2023 yılında yapmayı planladığınız 8 projeniz bulunmaktadır; bunların tamamının ortak paydası, kâğıt üzerinde 2026 yılında bitecek olmasıdır. Bana göre, bu projelere ayrılan ödeneklere bakıldığında, 2026 yılında bitmesi mümkün değildir. İki örnek vererek bunu ifade edeyim. Birincisi, Denizli-Acıpayam-Kale 41 kilometrelik bölünmüş yol projesidir. Projeye 2006 yılında 98 milyon lirayla başlanmış, aradan on yedi yıl geçmiş ve siz bu yılki ödenek miktarı olarak bin lira yani iz ödenek yatırım programına koymuşsunuz. Bir diğeri, Çivril-Işıklı-Dinar arası bölünmüş yol ve 220 metrelik köprü projesidir. Bu projeye de 2018 yılında 918 milyon lirayla başlanmış, bugüne kadar 5 milyon TL para harcanmış, bu yıl ayırdığınız ise yine bin lira. Sayın Bakanım, günümüz ekonomik koşullarında bin lirayla o hatta çalışan işçilerin çay parası bile malum ödenmez. Denizli, aldığı kamu yatırımının katbekat fazlası miktarda vergi ödeyen bir şehirdir. Denizli bu bütçede bin lirayı mı hak ediyor? Yatırım programlarında sürekli tarih öteliyorsunuz. Bunu bugün tutanaklara da geçirerek söylüyorum: Bizler sizden sözünüzde durmanızı ve zamanında bu projeleri bitirip hizmete açmanızı bekliyoruz”

DENİZLİ'YE VERİLEN SÖZLER TUTULMAMIŞTIR

Kime sorarsanız Denizli'nin ilk ihtiyacı olarak Denizli-İzmir otoyol projesini söyler. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında açılış sözü verilen yolun sadece 80 kilometrelik kısmı eksiklerle açılmıştır. Bu eksiklikler nedeniyle 29 Ekim’den bu yana yabani hayvanlara çarpma gibi birçok kaza gerçekleşmiştir. Başka illere tünellerle, viyadüklerle, köprülerle dağları delerek yaptığınız yollara rağmen Denizli'ye verilen sözler tutulmamıştır. Denizli'den İzmir'e düz ovaya 120 kilometrelik bir yolu tam yirmi senedir yapamadınız Sayın Bakanım. Siz, lütfen, sözünüzde durun ve bu yolun muhakkak 2024 senesinde tamamlanmasını sağlayın ve projenin devamı niteliğinde yolun Burdur-Antalya bağlantısını da ivedilikle başlatın Sayın Bakanım.

DENİZLİ’NİN NE OTOYOLU NE DEMİR YOLU NE DE VERİMLİ BİR HAVAALANI VAR

Denizli Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonları olan İzmir, Antalya ve Muğla şehirlerinin tam ortasında Pamukkale gibi bir değere sahiptir. Denizli bir turizm kentidir. Denizli mevcut değerini 2'ye, 3'e katlayabilecek potansiyele sahip bir sanayi kentidir fakat ne yazık ki ne otoyolu ne demir yolu ne de verimli bir havaalanıyla diğer kentlere, limanlara ve dünyaya entegre olamamaktadır.

DENİZLİ’NİN UÇUŞ SEFERLERİ YETERSİZ

Denizli'mizin uçuş seferleri de çok yetersizdir. Bu konuyu Kültür Bakanlığı ve diğer bakanlar da olmak üzere her fırsatta dile getiriyorum. Ülkemizin birçok bölgesine yeni havalimanları veya terminal binaları yapmayı planlıyorsunuz fakat var olanları ne kadar verimli kullanıyorsunuz? Her ne kadar birçok problemi olsa da bir havalimanımız var ama ne yazık ki uçuşu yok denecek kadar az. Hâlbuki istatistiklere bakıldığında, yolcu sayısı ve verimliliğiyle ilgili bir problemi yok, mevcut seferler hem dolu hem de oldukça pahalı. 2023 senesi verilerine baktığımızda, uçuş sayısındaki azalmayla doğru orantılı, şehrin turizm gelirlerinde de azalma var. Denizli'nin İstanbul'a, yurt dışı bağlantıları da yakalayabilecek birçok seferi olmalıdır ve bunun yanında diğer büyük şehirlere de ve Avrupa'ya da en az 2 destinasyona seferi olmalıdır. Eğer ‘Ülkenin ekonomisine katkı sağlayalım’ diye düşünüyorsanız Denizli'nin uçuş seferlerini de hiç beklemeden artırmalıyız.

HAVALİMANINDAN DENİZLİ’YE ULAŞIM PROBLEMİ BÜYÜK

Havalimanımız var dedim, evet ama şehir merkezine uzaklığı ne yazık ki dünya ortalamasının üzerinde. Giden yolcu açısından verimli bir toplu taşıma sistemi olmadığı gibi gelen yolcu açısından taksi kullanamadığımız dünyadaki belki de tek havalimanıdır. Yanlış duymadınız, Denizli'ye vardığınızda eğer önceden şehre transferinizi ayarlamadıysanız ya da araç kiralamadıysanız maalesef şehre ulaşamazsınız ve bunun sebebi arz veya talep eksikliği sebebiyle değil, havalimanı işletmesinin yaptığı yanlışlardır. Bu konuyu da dikkatinize sunuyorum Sayın Bakanım.

DENİZLİ’NİN İNTERNET ALTYAPISI EKSİK

Denizli açısından bir diğer önemli yatırım eksiği ise internet altyapısıdır. Denizli'nin birçok yerinde şu an internet hızımız 3G seviyesindedir. Birçok mahallemizde, sanayi sitelerimizde fiber altyapısı mevcut değildir. Şu an gelişmekte olan e-ticareti daha da ileriye taşımak mevcut altyapıyla mümkün olmamaktadır. Dolayısıyla sizden Denizli'ye 2024 bütçenizde hem ulaşıma hem de altyapıya olan yatırımlarınızı artırmanızı bekliyorum.”

Editör: Ezgi Bardakçı