Bu alanda elde edilen gelirlerin hızlı bir büyüme ile 2028’de 2,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2023 yılında 2,8 trilyon ABD dolarına ulaşan küresel eğlence ve medya sektörünün toplam gelirlerinin ise 2028 yılında 3,4 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.
Küresel reklam gelirleri 2026'da 1 trilyon dolara ulaşacak
Rapora göre küresel reklam gelirlerinin 2028 yılına kadar yüzde 6,7'lik yıllık bileşik büyüme oranına sahip olacağı tahmin ediliyor. Toplam reklam gelirlerinin ise 2026 yılında 1 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2028 yılı gelirlerinin ise 2020 gelirlerinin iki katına ulaşacağı tahmin ediliyor. Reklamcılığın, önümüzdeki 5 yıl içinde eğlence ve medya sektöründeki toplam büyümenin yüzde 55'ini oluşturacağı tahmin ediliyor. 2023 yılında yüzde 10,1 büyüyerek 52,5 milyar dolara ulaşan internet reklamcılığı gelirlerinin, 2028 yılına kadar toplam reklam harcamalarının yüzde 77,1'ini oluşturması bekleniyor.
İnternet üzerinden video hizmetlerinde küresel abonelik sayısının 2023'teki 1,6 milyar seviyesinden 2028 yılında 2,1 milyara yükseleceği tahmin ediliyor. Abonelik başına elde edilen ortalama gelirin ise 2023’ten 2028’e olan dönemde yükselişinin sınırlı kalması bekleniyor. Bu durum, önde gelen yayıncıları iş modellerini yeniden şekillendirmeye ve aboneliklerin ötesinde yeni gelirler bulmaya yöneltiyor. Buna, reklamlı içerikle daha düşük abonelik ücret tekliflerinin sunulması, şifre paylaşımının engellenmesi, canlı etkinliklerin sunulması ve konsolidasyon odaklı seçenekler de dahil.
Rapora göre, küresel eğlence ve medya (E&M) sektörü ekonomik zorluklara, teknolojik gelişmelere, artan coğrafi ve sektörel rekabete rağmen 2023 yılında büyümeye devam etti. Sektörün toplam geliri 2023 yılında yüzde 5’lik artışla 2,8 trilyon ABD dolarına ulaştı. Toplam 53 ülkede gerçekleştirilen araştırmaya göre, küresel eğlence ve medya gelirlerinin 2028 yılında yüzde 3,9 yıllık bileşik büyüme oranıyla 3,4 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.
PwC Türkiye yöneticilerinden Cenk Uslu internet sektörünün büyümeye devam ederken karşı karşıya olduğu risklere ve fırsatlar olduğuna dikkat çekti. Bu kapsamda tüketici tercihlerindeki değişimler ve gelişmekte olan teknolojilerin etkilerine ilişkin belirsizlikler iş modellerinin yeniden yapılandırılmasına yönelik arayışları hızlandırdığını kaydetti.
PwC Türkiye Telekomünikasyon bölüm lideri Serhat Onan Telekomünikasyon sektöründe tüm dünyada temel hizmetlerin kullanımı ve tüketici tarafından benimsenmesinin, son yıllara kıyasla daha düşük bir oranda da olsa artmaya devam ettiğini kaydetti. Onan, “Ancak içinde olduğumuz dönemde endüstri oyuncuları, tüketicilerin dijital ürün ve hizmetler için daha fazla ödeme yapmasını sağlamakta giderek daha fazla zorluk çektiğini de görmekteyiz” değerlendirmesi yaptı. Onan bu kapsamda internet üzerinden video hizmetlerinde küresel abonelik sayısının 2028 yılında 2,1 milyara yükseleceğini öngördüklerini, ancak video aboneliği başına küresel ortalama gelirin ise neredeyse hiç değişmeyeceği beklentilerinin olduğunu kaydetti.