KİK süreçlerinde yapay zekanın sunduğu olanaklardan yararlanmasına yönelik sözleşme kapsamında; kurumun yürüttüğü uygulamalarda hizmet kalitesi artacağı belirtildi. İdari süreçler hızlanacağı, veri yönetim ve raporlama işlemleri daha sistematik hale geleceği ve yapay zeka teknoloji altyapılarının KİK teknoloji kültürüne kazandırılacağı kaydedildi.
MAİN şirket içi çalışacak
HAVELSAN mühendisleri, son dönemde tüm dünyada adından söz ettiren doğal dil işleme alanındaki yapay zeka modellerine milli alternatif geliştirdi. "Üretken yapay zeka" kategorisindeki ürün için “Çok Fonksiyonlu Yapay Zeka Ağı” anlamına gelen Multifunctional Artificial Intelligence Network kelimelerinin ilk harflerinden oluşan "MAIN" ismi seçildi.
Kurum sunucularında on-premise (kurum içindeki fiziksel sunucular üzerinde kurulum ve işletim) olarak çalışacak MAIN Yapay Zeka Platformu ile verilerin sınıflandırılması, özetlenmesi, kurum dokümanları, verileri üzerinde akıllı arama ve dijital asistan olarak hizmet verilmesi sağlanacak. Kurumun ihtiyaçlarına göre belirlenmiş çözüme uygun olan büyük veri uygulamaları ve araçları kurulacak. İş Zekası Platformu devreye alınacak.
Kamu ve askeri kurumların yapay zekayı veri güvenliğini koruyacak şekilde kullanabilmesi için yürütülen çalışmalar sonunda MAIN’in ilk sürümü tamamlandı. Şu anda kullanılan tüm modellerin temel özelliklerine sahip olan MAIN, verilmiş içeriği ve metni saniyeler içerisinde özetleyebiliyor, açık kaynaklı verilerden bilgi getirebiliyor, kod yazabiliyor, tüm bu fonksiyonlar çeşitlendirilebiliyor.
HAVELSAN, MAIN’i kapalı kutu olarak kullanıcılarına sağlıyor. Bu şekilde de veri kaçağı ya da buradaki anlamlandırılmış verilerin herhangi bir yerde kullanılması önleniyor. MAIN’in ilk sürümünde daha çok metin odaklı fonksiyonlar üzerinde durulurken, sonraki aşamalarında bunlara görüntü ve ses işleme eklenecek.