Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yazılı cevaplaması istemiyle verilen soru önergesinde Ergun, son bir yılda Göcek Tünelleri geçiş ücretlerine yapılan zamlardan vatandaşların büyük rahatsızlık duyduğunu vurguladı.
2015 yılında dönemin hükümet yetkililerinin “Göcek II Tüneli’nin ücretsiz olacağı” yönünde verdikleri sözü anımsatan Ergun, “Bu taahhüdün hala yerine getirilmemiş olması, halk arasında ciddi bir memnuniyetsizlik yaratmıştır” dedi.
İYİ Partili Ergun, Göcek Tünelleri’nin yapımı ve işletilmesiyle ilgili sorularına yanıt arayarak, bu sürecin şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaşılması gerektiğini ifade etti. Bu bağlamda, Prof. Dr. Metin Ergun, şu soruları yöneltti:
“- Birinci Göcek Tüneli’nin sözleşmesinde, ikinci tünelin yapımı konusunda işletmeci şirket tarafından herhangi bir taahhüt verilmiş midir?
- Göcek I ve Göcek II tünellerinin yapım maliyetleri ayrı ayrı nedir ve bu maliyetlerin kamuya yansıyan kısmı dolar bazında ne kadardır?
- Göcek I ve Göcek II tünellerini işleten şirket, 2006 yılından bugüne kadar dolar bazında ne kadar kâr beyan etmiştir?
- Şirket, 2006 yılından bu yana yıllara göre ne kadar vergi ödemiştir?
- Dönemin hükümet yetkililerinin ‘ücretsiz’ olacağı yönünde taahhüt verdiği Göcek II Tüneli’nden geçişlerin hala ücretli olmasının sebebi nedir?
- Son bir yılda Göcek Tünelleri’ne yapılan geçiş ücreti zamlarının gerekçesi nedir?
- Göcek I ve Göcek II tünellerinin işletme sözleşmeleri hangi tarihlerde sona erecek ve tüneller ne zaman Bakanlığın uhdesine geçecektir?