Ebru APALAK

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Ankara 1 Numaralı Şube, Mamak Kaymakamlığı'nın Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin (MTAL) binasına, okul öğrencilerinin ise Mevlâna Anadolu Lisesi'ne taşınma kararlarından vazgeçilmesini talep etti. Bugün lisenin önünde basın açıklaması yapan Sendika, yetkililere seslendi. Açıklamayı Eğitim-Sen Ankara 1 Numaralı Şube Başkanı Sacit Ünalmış yaptı. Ünalmış, İkili eğitime geçen Mamak MTAL ile, burada okuyan Yunus Emre MTAL öğrenci, öğretmen ve velilerinin mağdur olduğunu şöyle ifade etti:

"Sabahçı olan grubun dersleri saat 07:00’de başlamakta, öğlenci grubun dersleri de akşam 19:55’te bitmekteydi. Bu durumdan kaynaklı başta güvenlik, disiplin olmak üzere çok değişik sorunlar yaşanmış ve eğitim öğretimin kesintiye uğramasına neden olmuştu. Sabah saat  07:00’de dersleri başlayan Mamak MTAL öğrencileri, saat 05:45’ten itibaren yollara düşmüş, karanlık sokaklarda saldırı girişimlerine maruz kalmış, ilk dersleri uykulu gözlerle verimli bir biçimde ders dinleyememiş, beş dakikalık aralarda dinlenememiş, ihtiyaçlarını giderememiş, beslenememiş, sosyo-kültürel faaliyetlere katılamamıştır. Yunus Emre MTAL’nin öğrencileri de geç saatlerde okuldan çıktıkları için benzer sorunları yaşamıştır. Laboratuvarları olmadığı için klavye ve bilgisayar tuşlarına dokunamadan eğitim öğretime devam etmek zorunda kaldıkları için eğitim hakkından mahrûm kalmışlardır. Her şeye rağmen söz konusu iki okul aynı okul binasında 2022-2023 eğitim öğretim dönemini birlikte geçirmişlerdir."

"EĞİTİM HAKKINI TEMELE ALAN BAŞKA BİR YOL BULUN"

Ünalmış, ikili eğitim sonucu ortaya çıkan sorunları İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne aktardıklarını söyledi. 2023-2024 eğitim öğretim döneminde haftalık ders saatinin 43 saatten 45 saate çıkarılmasıyla sorunların arttığını belirten Ünalmış, öğrencilerin derslerinin akşam saat 21:30 civarında biteceğini kaydetti. Geçtiğimiz yıl başlayan bu uygulamanın başarısız olduğuna dikkat çekerek, "Aynı uygulamada ısrar etmenin izah edilir bir yanı yoktur. Eğitim hakkını temele alan başka bir yol bulunması zorunluluk arz etmektedir. Mamak Kaymakamlığı, eğitim öğretimi aksatmayacak şekilde idari faaliyetlerini sürdürebileceği başka bir bina bulunmalıdır." dedi. 

EĞİTİM-SEN, YETKİLİLERE SORDU: NEDEN İZİN VERİYORSUNUZ?

Kalabalık sınıflardan dolayı derslik gereksinimine işaret eden Başkan Ünalmış, kullanılmayan okul binalarının eğitime kazandırılmasını istedi. Deprem güçlendirmesi biten Yunus Emre MTAL'nin Kaymakamlık binası olarak kullanılacak olmasının Çocuk Hakları Sözleşmesi ile Anayasa'ya aykırı olduğunu vurgulayarak yetkililere şu soruları yöneltti:

"Sayın Mamak Kaymakamı, onlarca uygun bina varken neden öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin mağdur edilmesi pahasına Yunus Emre MTAL’ye taşınma kararından vazgeçmiyorsunuz?

Sayın Ankara Valisi, neden bu haksız hukuksuz uygulamayı durdurmuyorsunuz?

Sayın Teknik Eğitim Genel Müdürü, öğrencilerinizin ve öğretmenlerinizin üstün yararını gözetmeniz gerekirken neden bu idarî karara izin verdiniz? İki kez taşınıp iki yıl sonra eski yerine tekrar taşınacağı belirtilen Yunus Emre MTAL’nin zarar görecek olan malzemelerinin, ders araç gereçlerinin zararını kim karşılayacak? 

Sayın Millî Eğitim Bakanı, ikili eğitim gören okulları tekli eğitime geçirmeniz gerekirken, tadilatı bitmiş, güçlendirilmiş atölye ve laboratuvar bakımından uygun, tekli eğitime geçecek olan okulu kaymakamlığın kullanmasına neden izin veriyorsunuz?"

MEVLÂNA ANADOLU LİSESİ, YUNUS EMRE MTAL'DEN DAHA UZAK

Ünalmış, Yunus Emre öğrencilerinin Mevlana Anadolu Lisesi'ne aktarılma kararına öğrencilerin ulaşım güçlüğü çekecekleri gerekçesiyle tepki gösterdi. Mevlâna Anadolu Lisesi'nin Yunus Emre MTAL'ye üç dört kilometre uzakta olduğunu söyledi. Öğrenci ve öğretmenlerin okula ulaşmak için iki vasıta kullanması gerekeceğine değindi. 

Açıklamada söz alan Sendika'nın Merkez Yürütme Kurulu Üyesi ve Örgütlenme Sekreteri Ramazan Gürbüz, 6 Şubat'taki depremden sonra okul binalarının depreme dayanıklı duruma getirilmesi gerektiğini Millî Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bildirdiklerini dile getirdi. Yunus Emre MTAL'nin öğretmenlerinden Kaya, okulun eğitim öğretim faaliyetlerini kendi binasında sürdürmesini MEB'den talep etti. 

Çocuğu Yunus Emre MTAL'de okuyan veli Leyla Yöneten, karşılarında muhatap bulamadıklarını söyleyerek, okulun taşınma kararını eleştirdi. İkili eğitim uygulaması yüzünden mağdur olduklarını belirten Yöneten, taşınma kararını doğru bulmadığını kaydetti.

Editör: Ezgi Bardakçı