CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçe görüşmelerinde yaptığı konuşmada, taşeron işçilerin haklarından altyapı projelerine, Niğde’nin ihmal edilen yatırımlarından yüksek maliyetli hizmetlere kadar birçok konuda eleştirilerde bulundu. Gürer, bakanlığın taşeron işçilerin sorunlarını çözmede yetersiz kaldığını belirterek, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanına sordum “Sayın Bakan, en yoğun emek sömürüsünün yaşandığı Bakanlığın başındasınız. Yazın sıcakta, kışın karda, yağmurda, soğukta çok zor şartlarda çalışan taşerondaki işçi kardeşlerimizin hakları bir türlü verilmiyor. Karayollarında 14 binin üzerinde kadro bekleyen işçimiz var. PTT'de 17 bin, Devlet Demiryollarında 6 bin, Devlet Hava Meydanları İşletmesinde 6 bin işçi taşeronda kaldı ve bunlara söz de verildi yani "Sizlere kadro vereceğiz." denildi, kadro verilmedi. Bunlar kul hakkına da gidiyor. Niye bunların hakları verilmiyor ve verilen sözler neden tutulmuyor? Ciddi anlamda da talepleri var. Bu artık bir değerlendirilsin ve bu arkadaşlar taşeronda değil kadroda çalışsın. Asıl işi yapan asıl kadroya da alınsın ve hak ettikleri ücret de verilsin. Çok zor şartlarda emek veren, bugün sunumunu yaptığınız o güzellikleri sizin ifadenizle yaratan emekçilerin de sahiplenmesi gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu.

"NİĞDE’NİN HAVAALANIN BEKÇİSİ EMEKLİ OLDU AMA HALA PROJE YERİNDE SAYIYOR"

Niğde’de temeli atılmasına rağmen yıllardır tamamlanamayan havaalanı projesine değinen Gürer, “AKP iktidarının üzerinden 22 yıl geçti ama Niğde’nin havaalanı hâlâ tamamlanmadı. Havaalanı temeli atıldı, bekçi emekli oldu ama proje yerinde sayıyor. Binali Yıldırım, ‘2017 seçimlerinden sonra uçuracağız’ dedi, ama hâlâ uçuramadı. 2025 bütçesinde de bu proje için herhangi bir ödenek ayrılmadığını görüyoruz. Seçimden seçime vaat edilen bu proje artık bir hayalden öteye geçmiyor" ifadelerini kullandı.

"NİĞDE’NİN ADI TABELALARDA BİLE YER ALMIYOR"

Gürer, Niğde’nin karayolu tabelalarında adının geçmemesini ve yüksek ücretleri eleştirerek,“Niğde-Ankara kara yolunun adı tabelalarda geçmiyor. İstanbul’dan gelirken Niğde’nin adı hiçbir yerde yok, sadece bez afişlere yazılmış. Üstelik Niğde-Ankara kara yolunun gidiş-dönüş ücreti 840 lira. Yol üzerindeki tesislerde bir simit 25 liradan satılıyor. Havaalanı yok, karayolunda da vatandaş bu kadar fahiş fiyatlarla mı karşılaşacak?” diye konuştu.

Niğde’nin yüksek hızlı tren projelerinde yer almamasını ve bölgedeki karayolu sorunlarını da gündeme taşıyan Gürer,  “Niğde, yüksek hızlı tren projelerinde merkez olarak yer almıyor. Geçmişte Niğde’den 5 tren geçerdi, Adana-Niğde arasında bir yayla trenimiz vardı. Bu tren yeniden hizmete alınmalı ve bölgeye hareket kazandırılmalıdır. Ayrıca Altunhisar-Ankara-Adana yolu hâlâ duble yol yapılmayı bekliyor. Bu yolda kazalar artıyor, bir an önce harekete geçilmeli" ifadelerini kullandı.

Köylerde internet ve cep telefonu hizmetinin eksikliğine dikkat çeken Gürer, “Niğde’nin çoğu köyünde telefon çekmiyor, internet hizmeti verilmiyor. Köylerde vatandaşlarımız temel iletişim hizmetlerinden bile mahrum” dedi.

"TOPLUM KİŞİSEL VERİLERİN ÇALINMASINDAN KAYGILI"

Kişisel verilerin çalınmasına karşı alınmayan önlemler ve TÜVTÜRK’ün yüksek maliyetlerini de gündeme taşıyan Gürer, “Kişisel veriler çalınıyor, bu yönde mağduriyetler de oluşuyor. Yasada herhâlde bir boşluk var. Bu çalınma sonucu vatandaşın uğradığı zararı devlet karşılasın ya da devlet gerekli önlemleri alarak bu verilerin çalınmasını veya da kullanılmasını önleyecek bir yazılım, program ya da düzenlemeye gitsin. Doğal olarak bunun da yarattığı bir sıkıntı var, toplum bundan da kaygılı" dedi.

TÜVTÜRK sistemine de eleştiride bulunan Gürer, "TÜVTÜRK’teki tekel yapı son bulmalı. 10 dakikalık bir işlem için 2 bin lira ödeniyor. Rekabet ortamı sağlanarak bu maliyet düşürülmeli ya da hizmet kamuya devredilmeli" diye konuştu.

"VATANDAŞ YOLLARI KULLANMAK İÇİN YÜKSEK ÜCRET ÖDÜYOR"

Ulaşım projelerinde vatandaşın haklarının öncelikli olarak gözetilmesi gerektiğini de belirten Gürer, “Yapılan yolların maliyeti yüksek, üstyapı eksikleri tamamlanmıyor. Vatandaş bu yolları kullanmak için yüksek bedeller ödüyor. Bu ücretlerin düşürülmesi ve projelerin eksiksiz tamamlanması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

Gürer, konuşmasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın taşeron işçilerin hakları, altyapı yatırımları ve vatandaşın temel ihtiyaçlarını karşılamada eksik kaldığını vurgulayarak, iktidar bu konularda somut adımlar atma çağrısında bulundu.

Muhabir: Muhammed Ali YAHŞİ