Muhammed Ali YAHŞİ
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanlığında, geçici ve sözleşmeli öğretmen ve personelle ilgili sayısal verilerin açıklanması istemiyle Bakan Yusuf Tekin’e soru önergesi verdi.
Gürer, yazılı soru önergesinde şu soruların yanıtlanmasını istedi:
Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan, kadrolu personel dışında kalan çalışan sayısı ne ve bu çalışanların görev tanımına göre dağılımı nedir?
Taşeron firmalardan gelip, 10 ay süre ile çalıştırıldıktan sonra iki ay sonra geri alımı yapılan çalışan sayısı kaçtır?
2023 yılında TYP kapsamında alınıp işten çıkarılan çalışan sayısı kaçtır?
2022-2023 eğitim öğretim döneminde ücretli, sözleşmeli ve vekil olarak görevlendirilen öğretmen sayısı kaçtır ve işsiz kalan öğretmen sayısı kaçtır?
2022-2023 döneminde branş öğretmeni olmadığı için boş geçen ders sayısı kaçtır? Kadrolu öğretmen açığı ne kadardır?”
“TYP KAPSAMINDA 60.000 PERSONEL GÖREVLENDİRİLDİ”
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul ve kurumlarda görev yapan kadrolu personel dışında Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında temizlik ve bakım-onarım işlerini yürütmek üzere okullarda 9 ay süre ile 60.000 personel görevlendirildiğini açıkladı.
MERKEZ VE TAŞRADA 30 BİNE YAKIN GEÇİCİ İŞÇİ GÖREV YAPIYOR
10 ay süre ile çalışan geçici işçilerin, 5620 sayılı “Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına Veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’da yapılan değişiklik ile 2023 yılında 11 ay 29 gün olarak vizelerinin yapıldığını ifade eden Bakan Tekin, “Bu kapsamda Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatlarında toplamda 29.371 geçici işçi görev yapmaktadır” dedi.
Bakan Tekin, Bakanlıkları bünyesinde 45.654’ü sözleşmeli öğretmen olmak üzere toplam 50.151 sözleşmeli personelin görev yaptığını da belirtti.
“TÜM ÖĞRETMENLER KADROLU OLMALI”
Öğretmenlerin kadrolu, geçici, sözleşmeli ya da ücretli olarak ayrıştırılmasının kabul edilebilir bir durum olmadığını belirten Gürer, aynı işi yapan öğretmenlerin, farklı ücretlere ve farklı sosyal haklara tabi tutulduğuna işaret ederek bu durumun öğretmenler arasında haksızlık yarattığını söyledi. Gürer, “Öğretmenler arasında ücret ve kadro adaletsizliği büyük haksızlıktır. Tüm öğretmenler kadrolu olmalıdır. 100 bin öğretmen ataması bir an önce sağlanmalıdır. Öğretmenlerin özlük hakları iyileştirilmelidir. Yoksulluk ücreti altında öğretmen maaşı kalmamalıdır. Kapanan köy okulları açılıp köylerde yeniden öğretmenlerin görev yapması sağlanmalıdır. Öğretmenler arasında ayrım eğitiminde verimliliği düşürmektedir. Kadrolu dışında öğretmen olmamalıdır. Öğretmenler asıl kadrolarında görev yapmaları sağlanmalıdır. Öğretmenlerin mutlu ve huzurlu bir çalışma ortamına ermesi eğitimin kalitesi artıracaktır” dedi.
“GEÇİCİ VE PROJE ELEMANI OLARAK İŞÇİLERİN ÇALIŞTIRILMASI BÜYÜK HAKSIZLIK”
Kamuda görev yapan çalışanların ise TYP ve sözleşmeli gibi sınıflarda yer almaması gerektiğini ifade eden Gürer, tüm çalışanların eşit işe eşit ücret anlayışı doğrultusunda asli kadroya verilmesi gerektiği belirterek “Geçici ve güvencesiz çalışma şartlarının MEB’de sürmesi, ucuz işçilik anlayışının yansımasıdır” dedi. Gürer, ayrımsız tüm MEB’de çalışan güvenlik ve hizmetliler kurum kadrosunda sürekli işçi olarak alınması gerektiğinin altını çizerek, “Geçici ve proje elemanı olarak işçilerin çalıştırılıp, sömürülmesi büyük haksızlıktır. Güvencesiz, kadrosuz, düşük ücretle kamuda çalışan olması sosyal devlet anlayışı ile örtüşmüyor. Asıl işin kadrosuna bir an önce tüm kadrosuz ve güvencesiz çalışanların alınması sağlanmalıdır” diye konuştu.