Türk Diş hekimleri Birliği (TDB) ile Diş Malzemeleri ve Sanayicileri İş adamları Derneği (DİŞSİAD) önemli bir sosyal sorumluluk projesine imza attı. TDB’nin Ankara’daki genel merkezinde düzenlenen basın toplantısına, TDB ve DİŞSİAD yönetimi ile basın mensupları katıldı. TDB adına Genel Başkan Fatih Güler, Başkanvekili Tolga Beray, Genel Sekreter Gassan Yücel, Genel Sayman Alper Dilek, Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri Gürbüz Eldeniz, Fatih Uçar ve Meltem Çağın Alkan Yıldırım toplantıda hazır bulundu. DİŞSİAD heyetinde ise Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Uçar, Başkan Yardımcısı Selami Yaman, Sayman İsa Aydın, Genel Sekreter Erol Soydan, Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Polat ile Sağlık Bahçesi Yetkilisi Dr. Çağrı Kalaça toplantıya katıldı.
Avrupa’da yılda 5 ziyaret
TDB Başkanı Fatih Güler Avrupa’da ortalama diş hekimi ziyaretinin yılda ortalama 5 iken Türkiye’de yılda 1 bile olmadığını belirtti. ‘Arayı Açmayalım’ isimli sosyal sorumluluk projesiyle diş hekimi kontrollerinin genel sağlık için önemine dikkat çekerek, diş ve dişeti hastalıklarının önlenebilir olduğu bilincinin geniş kitlelere aktarılacağını ifade etti. Güler konuşmasında şunları söyledi: “Avrupa’da 1.570 kişiye bir diş hekimi düşerken, Türkiye’de 2.000 kişiye bir diş hekimi düşüyor. Tahminlere göre ülkemizde 2030 yılında 650 kişiye bir diş hekiminin düşmesi bekleniyor. Sağlık Bakan bulığı’nın ‘Sağlık İstatistikleri 2022’ çalışmasına göre ise Avrupa’da 1 kişi yılda 5 kez diş hekimini ziyaret ederken Türkiye’de bu oran 0,62 olarak hesaplandı. Almanya’da kişi başı diş macunu kullanımı yıllık 457 Ml olurken Türkiye’de bu oran 85 Ml. Tüm bu veriler Türkiye’deki Diş Hekimliği Fakültelerinin artış hızının halkın Diş Hekimine gitme sıklığı ile ters orantılı seyrettiğini gösteriyor.”
DİŞ VE DİŞ ETİ RAHATSIZLIKLARI ÖNLENEBİLİR
DİŞSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Uçar ise, “Diş malzemeleri sektörünün en büyük STK’sı olarak yerli üretime ve ülkemizin toplam ihracatına sürdürülebilir katkı sağlamanın gayreti içerisindeyiz. 10 yıl öncesine kadar ithalat ağırlıklı çalışan bir sektörken bugün ihracatçı bir sektör konumuna geldik. Hedefimiz 5 yıl içerisinde ihracatımızı 1 milyar dolar seviyesine çıkarmak ancak önemli bir hedefimiz daha var; Türkiye’de diş ve diş eti rahatsızlıklarının önlenebilir bir durum olduğunu halkımıza doğru ve etkin bir şekilde aktarmak.
TDB ile birlikte yürüteceğimiz, görsel ile işitsel içeriklerle destekleyeceğimiz bu bilgilendirme kampanyası, toplumda diş hekimine düzenli gitme alışkanlığını teşvik etmeyi ve bu konuda kalıcı bir farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, 2022 yılında İstanbul’da kurduğumuz 7’den 70’e herkesin ücretsiz olarak ziyaret edebileceği Diş Sağlığı Müzesi ile bilinçlendirme çalışmalarımıza devam ediyoruz. TDB ile birlikte başlattığımız ‘Arayı Açmayalım’ kampanyamızın temelinde de aynı anlayış yer almaktadır. Halkımızın diş hekimine gitme sıklığını artırmamız ve bu konuda toplumsal bir bilinç oluşturmamız büyük önem taşıyor. Bir yıl sürecek bu projenin, ülkemizin her bir ferdi için hayırlı olmasını temenni ediyorum” dedi.