Gençlerin kariyer platformu Youthall, Great Place To Work iş birliğiyle yaptığı “Best Workplaces for Millennials 2023” araştırmasının sonuçlarını yayınladı. Araştırmaya göre, çalışanların yaklaşık yüzde 70’i şirketin başarısı için gereken değişikliklere hızlı bir şekilde uyum sağlayabiliyor. Yüzde 58’e yakını ise motivasyon, bağlılık veya iş tatmini eksikliği gibi sorunlar yaşıyor. İyi çalışma ve özel çabanın takdir edilmesi, yaş, cinsiyet, etnisite ve cinsel yönelime bakılmaksızın bütün çalışanlara adil davranılması; çalışanlara insan olarak değer verilmesi ve sadece iş gücü olarak görülmemesi, özgürlük ve güven sunulması Y kuşağının şirket kültürü kapsamında öncelikli beklentilerini oluşturuyor. Y kuşağı iş gücü, iş seçimlerini yaparken görev ve maaştan çok güven, özgürlük, kurum içi çeşitliliğin desteklenmesi, adalet ve takdir gibi unsurları göz önünde bulunduruyor.

Youthall CEO’su Emre Aykan, gençlerin iş seçimlerindeki beklentilerine dikkat çekerek, “Y kuşağı, şirketlerden gerçek bir işveren markası olmasını bekliyor. Sadece görev tanımı ve maaş bilgisi milenyum kuşağı için yeterli bir tercih kriteri değil. Bu noktada markaların, genç yetenekleri kurumlarına çekmek için şirket kültürlerine yatırım yapmaları ve bunu daha iyi tanıtmaları şart” ifadelerini kullandı.

“MİLENYUM GENÇLİĞİ İÇİN ‘İŞ’ SADECE BİR GÖREV VE GELİR KAYNAĞI DEĞİL”

Aykan, Y kuşağının işverenlerden beklentilerini “Milenyum gençliği için ‘iş’ artık sadece bir görev ve gelir kaynağı değil; kişisel tatmin, başarı hissi, toplumsal katkı ve kişisel gelişimle de ilişkili. Tam bu noktada Y kuşağı beklentilerini iş dünyasına ‘İş yerinde değerli ve etkili hissetmek, yaptığım işten gurur duymak ve takım çalışmasıyla işe anlam katmak istiyorum.’ şeklinde açıkça iletiyor. Tüm bu beklentilere yanıt veren şirketler, çalışanların bağlılığını ve motivasyonunu arttırmanın yanı sıra yetenekli çalışanları çekme ve elde tutma konusunda avantaj elde ediyorlar. Dolayısıyla; mükemmel bir kurum kültürü, çalışanı gerçekten tanımaktan, çalışan beklentilerine sürekli cevap vermekten geçiyor” ifadeleriyle değerlendirdi. Youthall’un Şirket Kültürü Sayfası ile gençlerin şirketleri tanımalarını sağladıklarını söyledi. Şirketlerin ise gençlerin dikkatlerini çekerek, işveren markası bilinirliklerini arttırdığını kaydetti.

Editör: Ezgi Bardakçı