PwC Türkiye söz konusu analiz çalışması ile Türkiye'deki şirketlerin yurt dışına yaptıkları doğrudan yatırımlarının mevcut durumunu analiz etti. Bu kapsamda Türkiye’deki şirketlerin yurt dışına yönelik yatırım planlarında Avrupa ve ABD bu yıl da ilk sırada yer alıyor. Yine yurt dışındaki müşterilerin talebi üzerine yeni bölgelere yatırım yapma motivasyonu ise bu yıl öne çıkan bir diğer yatırım unsuru olarak dikkat çekti.

En fazla doğrudan yatırım yapılan ülkeler Almanya, Hollanda ve ABD olarak sıralandı. Geçen sene en yüksek yatırım ülkesi olan Romanya bu sene 4. sırada yer alırken, onu Birleşik Krallık, Rusya, İspanya, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri izledi.

PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu ise analizde ortaya çıkan verilerle ilgili olarak, “Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde yurtdışına yatırım yapan şirketlerin motivasyonlarının ülke ekonomisinin gelişimi için önemli bir gösterge” değerlendirmesi yaptı.

Muhabir: Cemil Cahit SARAÇOĞLU