Global PwC’nin ‘Küresel Tüketicinin Sesi’ araştırmasına göre, dünya genelinde tüketiciler üzerinde hayat pahalılığı baskısı sürerken, tüketiciler sürdürülebilir şekilde üretilen veya tedarik edilen ürünler için ortalama en fazla yüzde 10’lar seviyesinde daha fazla harcama yapmayı istiyor.
Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 31’i enflasyonu yaşadıkları yer için bir numaralı risk olarak gördüklerine belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 62’si enflasyon artışının önümüzdeki 6 ay içerisinde gıda alışverişinde olacağını bekliyor.
Araştırmada ortaya çıkan bir başka ilginç veri ise; kişisel verilerle ilgili risk endişesi yaşanmasına rağmen 2019 yılında yüzde 21’ler seviyesinde olan sosyal medya üzerinden ürün alışverişinin 2024 yılında yüzde 46’lar seviyesine çıkmış olması.
Öte yandan araştırma küresel iklim değişikliğinin de tüketicilerin yüzde 85’inde günlük yaşamlarını etkileyeceği bilincinin oluştuğunu ortaya koyuyor. Benzer bir bilinçli tüketici davranışı ise ortalaması yüzde 46 olan tüketicilerde görülüyor. Bu kesimlerin çevre üzerindeki kişisel etkilerin azaltmak amacıyla daha sürdürülebilir ürünleri tercih ettiği ortaya çıkıyor.
Araştırma, tüketicilere ürün tedariki yapan markaların tüketici güvenini yükseltebilmeleri için 6 konuda adım atmaları gerektiğini ortaya koydu.
Bu kapsamda araştırmada tüketicilerin yüzde 40’ı, üreticilerin sürdürülebilirlik uygulamalarını üretim yöntemleri ve geri dönüşüme önem verdiğini belirtiyor. Yüzde 38’ei çevre dostu paketlemeden yana olduğunu ifade ediyor. Yüzde 34’ü doğa ve suyun korunması üzerinde olumlu etki yaratacağına inandığını vurguluyor. Tüketicilerin yüzde 52’si taze meyve ve sebze tüketimini artırdığını belirtirken, yüzde 22’si ise kırmızı et alımını azaltmayı planladığını dile getiriyor.