Genel

Sorumlu sosyal medya etkileyicileri eğitim programı başlıyor

Ticaret Bakanlığı hem tüketicilerin sosyal medya platformlarında en iyi şekilde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir iletişim kurabilmesi amacıyla; Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programıni” hayata geçirdi.

Bakanlıktan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Günümüzde dijitalleşmenin ve sosyal medya kullanımının artışıyla birlikte, sosyal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini doğrudan etkilediği görülmektedir. Tecrübe etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin sosyal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir. "

16 Ekim tarihinde Türkiye Odalar Borsalar Birliği’nin ev sahipliğinde düzenlenen tanıtım toplantısına Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve kamuoyunda “influencer” olarak bilinen ve takipçi sayıları ile etkileyici güçleri yüksek sosyal medya etkileyicileri katıldı.

Tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgilerin aktarılacağı “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile sosyal medya etkileyicilerinin (influencerların) daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışını benimsemesi amaçlandığı belirtildi. İlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerinin katılabileceği bu eğitim programında sosyal medya etkileyicilerinin pazarlama iletişiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkeleri öğrenme fırsatı bulacağı ifade edildi. İlki 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan bu program neticesinde eğitimi tamamlayan katılımcıların katılım belgesi alma hakkına sahip olacağı ve isimlerinin Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayınlanacağı belirtildi. Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletişimi değerlerini destekleyen sosyal medya etkileyicilerinin, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacağı önemle vurgulandı.