Kültür-Sanat

Sezai Kara’dan Suya Yazılan Mektuplar

Ressam Sezai Kara’nın  “Suya Yazılan Mektuplar” adlı resim sergisi Galeri Soyut Çankaya’da sanatseverleri bekliyor. 34. kişisel sergisini açan sanatçı resimleri için “ Sanat içinde estetik kaygılar taşıyarak, alıp başını gökyüzüne çıkmaktır. gündüz bulutlara, geceleri yıldızlara ulaşmaktır” ifadelerini kullandı.

Ressam Sezai Kara’nın “Suya Yazılan Mektuplar” adlı kişisel resim sergisi, Galeri Soyut Çankaya’da C Salonunda açtı. Sezai Kara “Suya Yazılan Mektuplar” sergisiyle 34. kişisel sergisini açtı.  Resimleri için “ Sanat içinde estetik kaygılar taşıyarak, alıp başını gökyüzüne çıkmaktır. gündüz bulutlara, geceleri yıldızlara ulaşmaktır” ifadelerini kullanan sanatçı  Suya Yazılan Mektuplar’ sergisindeki resimlerin bir felsefesi olduğunu ve resimleri izleyen sanatseverleri düşünmeye sevkettiğinin altını çizerek,“Benim yapımda geçmişe dönük bir romantizm var. mektup deyince  aklıma hasret gidermek, özlem ve sevgi geliyor. Bazı mektuplar ise cevapsız kalır yine de yazarsınız. resim yapmak da bir bakıma böyledir. Siz sanat adına bir şeyler yapıyorsunuz ama eserinizin birilerine ulaşıp ulaşamayacağını bilmiyorsunuz. Yaptığınız iş  belki de suya yazılıyor. Sanat içinde estetik kaygılar taşıyarak, alıp başını gökyüzüne çıkmaktır. gündüz bulutlara, geceleri yıldızlara ulaşmaktır”ifadelerini kullandı.

 Ressam Sezai Kara’nın “Suya Yazılan Mektuplar” adlı sergisi 24 Temmuz tarihine kadar Galeri Soyut Çankaya’da gezilebilir.

ROMANTİZM VE IŞIK ÜZERİNE RESİMLİ DENEMELER

Sanatçının yakın dostu olan Fotoğraf Sanatçısı Çerkes Karadağ, Sezai Kara’nın çalışmalarını uzun yıllardır takip ettiğini ve ödünsüz bir resim işçisi olarak tanımladığı Sezai Kara’nın sanatı ve resimlerine ilişkin “Sezai Kara ya da Romantizm ve Işık Üzerine Resimli Denemeler” başlığı altında şu değerlendirmede bulundu;

“Sanat derinlikleri yakına getiren, yakını da bilinmezlere doğru iten farklı bir etki-karşı etki gücüne sahiptir. Bundan dolayı sanatçının güçlü bir öngörüye ve derinlikli ve tutarlı bir yaratma disiplinine sahip olması gerekir. Hatta sanatçının dış etkilere karşı anlamla örülmüş bir tepki, nesnelerin çağrısına da içtenlikli bir duruş ve kararlı bir tutum ile karşılık vermesi beklenir. Başlangıçta büyülü bir ışık huzmesinin yansımasını sabırla çalışan ve nesnelerin gizini gözlemleyerek öne çıkaran Sezai Kara’nın beceri ve eğilimlerini bugün de yoğunluklu biçimde sürdürüyor olması pek şaşırtıcı bir durum değildir. Bu tanıklığımı burada dile getirmemin temel nedeni sadece sanatçının yakın plan çalışmalarını zaman zaman gözlemekten kaynaklanmıyor, çeşitli yer ve mekanlarda yaptığımız uzun sohbetlerin de bunda büyük rolü olduğunu söylemek gerekir. Gerçekten de Sezai Kara’nın aydınlığa ve belirsiz bir cepheden nesneler üzerine düşürdüğü ışığa ödünsüz bağlılığını ve ayrıca tutkulu bir ressam olduğunu dile getirmemde bu gözlem ve sohbetlerin büyük rolü olmuştur. Çünkü ışığı bu kadar fazla içselleştirmesini sanatçının ışığa duyduğu saygıyla açıklamak çok kolaycı bir bakış olabilir. Belki de ışığa duyduğu bu sevgi Sezai Kara’nın içselleştirdiği ve tutkuyla sürdürdüğü bir çalışma azmi ve disiplininden kaynaklanıyor, kim bilir?

Sezai Kara’nın resimleri izleyiciyi ışık ve renkle harmanlanmış bir ortama davet ediyor gibi görünse de, aksine resimler hiçbir aracıya gerek duymayan ve bir ışık yumağının büyüsüyle kuşatılan bir atmosferi öne çıkarırlar. Bundan dolayı resimlerde sözgelimi kadınlara eşlik eden çiçekler ile saksıdaki çiçeklere eşlik eden bir su bardağının duruşu arasında birbirlerine aykırı duran veya tezat teşkil eden bir bağlantıdan söz edemeyiz. aslında görsel elemanlar Sezai Kara’nın resimlerinde ya birbirlerini bütünler  ya da birlikteliği güçlendiren bir sorumluluk üstlenirler. Çünkü sanatçının aykırı nesneler arasında kurduğu iş birliği yabanıl bir akrabalıktan çok birbirlerine eklemlenen hiyerarşik bir eşgüdümü ortaya koyuyor. ”

SEZAİ KARA KİMDİR?

1959’da Gümüşhane’de doğdu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim Bölümü’nü ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri fakültesi Psikoloji Bölümü’nü bitirdi. Adana İTİA Ekonomi Fakültesi’ne bir süre devam etti. Kayıhan Keskinok Atölyesi’nde eğitim gördü. Yurt dışında müze incelemelerinde bulundu. Sanatçının eserleri yurt içi ve yurt dışı resmi ve özel koleksiyonlarda bazı kurumlarda kent müzelerinde bulunmaktadır. Çok sayıda yarışmalı, karma ve uluslar arası sergilere katılmış, katıldığı yarışmalardan 7 adet ödül ve mansiyon almıştır. Sanatçı GATA ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde resim dersleri vermiştir. Sezai Kara kendi atölyesinde resim çalışmalarını sürdürüyor.