Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), İstanbul’daki köprülerin yeni geçiş ücretlerini belirledi. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçiş ücreti 33 liradan 47 liraya yükseldi. Bu artış yüzde 42’lik bir zamma denk geliyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ücreti ise 70 liradan 80 liraya çıktı.
Büyük köprülerde rekor artış yaşandı
Türkiye’nin en büyük köprülerinden Osmangazi Köprüsü’nden geçiş ücreti 555 liradan 795 liraya yükseldi. Bu artış yüzde 42,3 oranında bir zam anlamına geliyor. 1915 Çanakkale Köprüsü’nde de benzer bir artış görüldü. Çanakkale Köprüsü’nden geçiş ücreti 585 liradan 790 liraya çıktı. Bu iki köprü, Türkiye’nin en pahalı geçiş ücretlerine sahip köprüleri oldu. Yolcular İstanbul’dan İzmir’e giderken otoyol ücreti dışında, sadece köprü geçişi için 795 lira ödeyecek.
Ağır araçlar için özel tarife
Karayolları Genel Müdürlüğü, farklı büyüklükteki araçlar için ayrı ücretler belirledi. 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinde üç akslı yani üç tekerlekli büyük araçlar 134 lira ödeyecek. Dört ve beş akslı tırlar ve kamyonlar için ücret 265 lira olacak. En büyük araçlar olan altı ve daha fazla akslı araçlar ise 351 lira ödeyecek. Motosikletler için geçiş ücreti 20 lira olarak belirlendi. Bu tarifede aks, aracın tekerleklerinin bulunduğu dingil sayısını ifade ediyor.
Köprü ve otoyol ücretlerine yüzde 42 zam geldi
KGM otoyol geçiş ücretlerini de artırdı. Ankara’dan Niğde’ye giden otoyolun ücreti 295 liradan 590 liraya çıktı. İstanbul-Ankara otoyolu olarak da bilinen ve 187 TL ücreti bulunan Avrupa otoyolunun yeni ücreti henüz açıklanmadı.
Bakanlık zammı önceden duyurdu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, zam kararından önce bir açıklama yaptı. Bakan, köprü ve otoyolların bakım masraflarının arttığını söyledi. Bu masrafları karşılamak için yeni bir çalışma yapıldığını açıkladı. Karayolları Genel Müdürlüğü bu çalışmanın sonucunda yeni ücretleri belirledi.
Zam yapılan bazı köprü ve otoyolları özel şirketler işletiyor. Bu şirketler Yap-İşlet-Devret modeli ile çalışıyor. Yani köprüleri ve otoyolları kendileri yapıyor, belli bir süre işletiyor ve sonra devlete devrediyor.