SODİMER Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan’ın açılış konuşması ile başlayan ikinci günün ilk oturumunda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin ölçme ve değerlendirme koordinatörlüğünü üstlenen Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sami Pektaş, "Yeni Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme Felsefesi" başlıklı seminer verdi.

Pektaş, seminere katılan öğretmenlere öğrenme çıktıları ve süreç bileşenlerinin nasıl ölçüldüğüne dair branş bazında örneklerle eğitim verdi. Ve eğitimde, süreç ve sonuç aşamalarında hangi ölçüde değerlendirme araçlarının kullanılmasının gerektiğini vurguladı. Ayrıca, uluslararası sınavlarla yeni geliştirilen programlar arasındaki ortak ve benzer yönler hakkında bilgi verirken, öğrenme çıktılarının hangi düzeyde gerçekleştiğine dair de bilgilendirmelerde bulundu.

“SEMİNERLER ÖĞRETMENLER İÇİN ÇOK FAYDALI OLACAK”

Seminerlerin öğretmenlere sağlayacağı faydalar üzerine görüşlerini aktaran Pektaş, "Bu geliştirilen programı öğretmenlerimiz öğrencilerine aktaracaklar ve sınıflarında bu programı kullanacaklar. Ve bu programdaki ölçme yaklaşımlarını ne kadar güzel benimserlerse öğrencilere o kadar güzel aktarılabilir ve daha doğru tespitlerde bulunabilirler" dedi. Ayrıca, hizmet içi eğitim kapsamında düzenlenen öğretmen seminerlerinin, yeni programın işlevselliğini artırmak için öğretmenler açısından önemli olduğunu vurgulayan Pektaş, "Öğretmen seminerleri kapsamında vereceğimiz bilgilendirmelerin hepsi, yeni geliştirilen ve uygulanacak olan programın daha işlevsel olabilmesi için öğretmenlerimiz açısından faydalı olacaktır" ifadelerini kullandı.

Günün ikinci oturumunda ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1-4 Matematik Programı’nın akademik koordinatörlüğünü yapan Kırıkkale Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veli Toptaş, "Yeni İlköğretim Matematik Programının Temel Felsefesi ve Özellikleri" üzerine bir sunum gerçekleştirdi. Toptaş, sunumunda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ilkokul matematik dersi öğretim programının felsefesini ve öğrenci odaklı, bütüncül bir yaklaşımla hazırlanan beceri temelli programı öğretmenlerle paylaştı.

Sunumun ardından düzenlenen matematik atölye çalışmasında öğretmenler, yeni geliştirilen ilkokul matematik öğretim programını bizzat deneyimleme fırsatı buldu. Programın uygulamaya yönelik boyutlarını keşfeden öğretmenler, günlük planlar ve gelişimsel oyunlarla desteklenen bu çalışmalarda aktif olarak yer aldı.

“YENİ MATEMATİK PROGRAMIYLA ÖĞRENCİLER MATEMATİĞİ EĞLENEREK ÖĞRENECEK”

Sunumu öncesinde yeni matematik programı hakkında görüşlerini paylaşan Toptaş, Yeni programın çocuklara matematiği daha eğlenceli hale getireceğini vurgulayarak, "Öğretmenlerimiz, matematiği somutlaştırarak çocuklara öğretecek. Böylece, öğrenciler matematiği eğlenerek sevecek ve somut deneyimler sayesinde konuların anlamını daha iyi kavrayacaklar.

Eskiden prosedür temelli olan yaklaşım, artık öğrencilerin önce tahmin yapmasına, ardından zihinsel süreçleri izlemesine ve sonunda prosedürel adımlara geçmesine olanak tanıyor" dedi. Öğretmenlerin bu programla beceri temelli ve bütüncül bir öğretim anlayışını deneyimleyeceklerini ifade eden Toptaş,  “Bu yaklaşımın eğitime olumlu yansıyacağını düşünüyorum. Öğretmenler, kendi deneyimlerinden yola çıkarak bu yenilikleri sınıfa daha etkili bir şekilde aktarabilecekler" diye konuştu.

Ayrıca programda yapılan revizyonların, çocukların matematiksel düşünce gelişimine daha uygun hale getirildiğini ifade eden Toptaş, "Geometri daha önce analitik dönemden başlıyordu. Şimdi ise  çocuğun somut işlem dönemine uygun bir şekilde, görsel döneme denk gelecek şekilde başlatıyoruz. Diğer temalar da benzer şekilde, çocukların matematiksel düşünce gelişim seviyelerine uygun olarak tasarlandı. Bu sayede, matematiği daha sevecekleri bir yapı oluşturuldu" diyerek sözlerini tamamladı.

ÖĞRETMEN SEMİNERLERİ'NİN İKİNCİ GÜNÜNDEN KARELER

Matematik5818M A Y 5597M A Y 5374M A Y 5933

Muhabir: Muhammed Ali YAHŞİ