Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) iş birliğiyle, düzenlenen tanıtımda konuşan Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, Türkiye’nin, zengin tarımsal mirasından ve sürdürülebilir çiftçilikten yararlanarak dünya çapında 150'den fazla ülkeye yüksek kaliteli ürünler tedarik ettiğini vurguladı.

Hintli tüketicileri incir, kayısı, kuru üzüm ve antep fıstığı gibi çeşitli yemeklerde hem lezzeti hem de besin değerini artıran, atıştırmalık, pişirme ve süsleme için ideal olan birinci sınıf Türk kuru meyveleriyle tanıştırmak istediklerini dile getiren Öz, “2024 yılında 1,8 milyar dolarlık ihracata imza attık. Hindistan pazarında konumumuzu güçlendirerek 2 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşacağız” diye konuştu.

Türkiye Başkonsolosu Mustafa Kemalettin Eruygur ise “Türk kuru meyvelerinin Hint evlerinde ve gıda endüstrilerinde özel bir yer bulacağından eminiz" dedi. TURQUALITY Projesi’nin lansmanının Türkiye ile Hindistan arasındaki ticari ilişkileri güçlendirecek önemli bir adım olduğunu vurgulayan Eruygur; “Türk kuru meyvelerinin Hindistan'a getirilmesi, iki ulusumuz arasındaki sürekli büyüyen ticaret ve kültürel bağların bir yansımasıdır. Türkiye ve Hindistan zengin bir mutfak geleneğine sahiptir ve bu girişim gıda sektöründe iş birliği için yeni fırsatlar sunmaktadır. Her iki ülke de ticaret ilişkilerini genişletmeye devam ettikçe, Türk kuru meyvelerinin Hint evlerinde ve gıda endüstrilerinde özel bir yer bulacağından eminiz" ifadelerini kullandı.

Muhabir: Cemil Cahit SARAÇOĞLU