Muhammed Ali YAHŞİ
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun 23 Kasım Perşembe günü yapılan toplantısında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının bütçesi görüşüldü. Bakan Abdulkadir Uraloğlu’nun sunumu sonrası söz alan CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, Mersin’in sorunlarını gündeme getirdi. Her seçim döneminde Mersin'e gelip yarım kalan projelerle ilgili tarih verip giden bakanlara atıfta bulunan Kış, Mersinlilerin artık söz verip yerine getirmeyen Bakanlardan bıktığını ifade etti. 6 aydır görevde bulunan Ulaştırma Bakanı’nın da, tıpkı diğer Bakanlar gibi Mersin’e gelip, yatırımlarla ilgili sözler ve tarih verip gittiğini hatırlatarak tüm bu sözlerin takipçisi olacağını bildiren Kış, AKP’li Bakanların, “coğrafi açıdan kalkınmada eşitliğe önem veriyoruz” demesine rağmen en fazla vergi veren illerin başında gelen Mersin için bu eşitliğin uygulanmadığına vurgu yaptı. Kış, ayrıca Sayıştay raporlarında adı en fazla yolsuzluk ve usulsüzlüklerle anılan Bakanlığın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olduğunu vurgulayan Kış, yatırım tercihlerinin ülkenin ihtiyaçlarından çok AKP’nin yandaş şirketlerin çıkarlarına yönelik yapıldığını da sözlerine ekledi. Komisyonda yaptığı konuşmada, 7 Bakan değiştirerek rekor kıran ve hala bitirilemeyen Çukurova Havalimanı’na da değinen Kış, Ulaştırma Bakanı’nın, Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, Çukurova Havalimanı’nın açılış tarihini Ocak 2024 olarak verince, Bakan Uraloğlu’nun ağzından bu tarihi tekrar duymak istedi ve net olup olmadığını sordu.
“BİZE TÜRKİYE’NİN İKİNCİ YÜZYILINDAN LÜTFEN BAHSETMEYİN”
Mersin Çeşmeli Taşucu Otoyol Projesi hakkında Mecliste soru önergesi veren, konuyu TBMM kürsüsünden dile getiren Kış, Plan ve Bütçe Komisyonu’nda da konuyu Ulaştırma Bakanına tekrar sordu. Bu yolun ölüm yolu olduğunu ve biran evvel bitirilmesi gerektiğini ifade eden Kış, Bakan’a şöyle seslendi; “Sayın Bakan, Bu projeniz için de defalarca tarih verildi ama hâlâ bitirilemedi. Sayın Bakan, sormak istiyorum: 53 kilometrelik bir yolu bile yıllardır tamamlayamayan bir hükûmet olarak bize burada Türkiye 2'nci Yüzyılı'ndan, mega projelerinden ve dev eserlerden lütfen bahsetmeyin.”
“ANA KONTEYNER LİMANININ YERİ NEDEN DEĞİŞTİRİLDİ?”
Mersin için stratejik önemde olan, Ana Konteyner Limanı konusuna da değinen Kış, daha önce Ana Konteyner Limanı’nın yerinin Mersin olarak belirlendiğini, kalkınma planları içerisinde yer verildiğini ve 12. Kalkınma Planı’nda ise, projenin Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı olarak değiştirilmesinin gerekçelerini de öğrenmek istediklerini Bakana iletti.
Kış konuşmasında Ana Konteyner Limanı’nın Mersin’e niçin yapılması gerektiğini şöyle açıkladı: “Mersin, planlanan bu limanı besleyecek nitelikte lojistik firmalara, kara taşımacılık filosuna ve yeterli depoculuk altyapısına sahip bir kenttir. Dönemin Maliye Bakanı Sayın Lütfi Elvan, dönemin Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Fuat Oktay tarafından yatırım yerinin Mersin olacağı sözü verilmiştir. Tüm bu nedenlerle ana konteyner limanı Mersine yapılmalıdır. Bakanlığınızca da bu belirsizliğin ortadan kaldırılması gerekmektedir.”
“SİZİN TEK BAŞARINIZ TARİH ERTELEMEK”
Kış, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesinin bitiş tarihinin Bakan Uraloğlu tarafından daha önce 2025 yılı olarak açıklanırken, Bütçe sunumunda 2028 yılı olarak belirtmesine tepki gösterdi. Kış Bakan’a seslenerek “sizin tek başarınız tarih ertelemek” dedi. Bakan Uraloğlu ise Kış’ın bu sözüne cevap vermedi.
“YAYLALARA VERİCİ İYİLEŞTİRMESİ YERİNDE OLACAKTIR”
Özellikle yazın nüfusun büyük çoğunluğunun yaylalara çıktığını ve burada operatörlerin çekmediği için Mersinli vatandaşların şikayette bulunduklarını ifade eden Kış, Bakan Uraloğlu’na: “Sunumunuzda, ‘Mobil kapsama alanımız Türkiye'nin her köşesini kapsıyor.’ dediniz ancak durum hiç de anlattığınız gibi değil Sayın Bakan. Mersinli hemşerilerimiz bu konuda bizleri çok sık arıyorlar ve yardım istiyorlar. Özellikle yazın nüfusunun arttığı Mersin'imizin büyük bir kısmı yaylalara çıkmaktadırlar. Buralara cep telefonu vericilerinin iyileştirilmesi, internet erişiminin her yerde sağlanması yerinde olacaktır” dedi.
SANAYİ BÖLGELERİ İÇİN BAĞLANTI YOLLARI BİR AN ÖNCE TAMAMLANMALI
Mersinle ilgili çözüm bekleyen diğer konulara ilişkin de konuşan Kış, “Büyüyen Mersin ekonomisinin yükünü taşıyan organize sanayi bölgelerimiz var Mersin'de. Daha fazla gelişmesi için bağlantı yollarının da bir an önce tamamlanması gerekmektedir. Mersin, iş dünyasının da sizden beklentilerinden biri de budur Sayın Bakan.