Merdiven altı üretimin yoğun olduğu bir alanın da son yıllarda et döner sektörü olduğuna işaret edilirken, döner fiyatlarının bazı bölgelerde 100 gramı 200 TL’den, bazı bölgelerde ise 500 TL’ye kadar çıkmasından dolayı tüketicilerin fiyatlar ile etin kalitesi arasında sıkıştığı belirtiliyor.
Sektörün içerisinde bulunduğu durumu yazılı medya ile paylaşan Maydanoz Döner kurucusu Ali Sarar, tüketicinin et dönerde fiyat ve kalite ikileminde kafasının karıştığına dikkat çekerken, “Pahalı olanın kaliteli olduğu algısı büyük bir yanlıştır” değerlendirmesi yaptı.
Et dönerdeki fiyat artışının başlıca nedeninin hammadde maliyetlerindeki yükseliş olduğuna dikkat çeken Sarar, bu nedenle et döner tüketilirken mutlaka etin kalitesine dikkat edilmesi gerektiğine vurgu yaparak, “Pahalı olanın kaliteli olduğu algısı büyük bir yanlıştır. Sadece düşük fiyatlı işletmelerde değil, yüksek fiyatlı işletmelerde de döner yerken araştırma yapmak büyük önem taşıyor” dedi.
Son dönemde artan maliyetlerin döner fiyatlarına da yansıdığını kaydeden Sarar, et fiyatlarındaki dalgalanmalar, enerji ve lojistik maliyetindeki artışlar nedeniyle restoran sahiplerinin zor durumda kaldığına vurgu yaptı.
Geçtiğimiz yıla göre giderler karşılaştırıldığında neredeyse 2-3 katı fazla ödeme yaptıklarını belirten Sarar, maliyet artışlarının diğer sektörler gibi yeme içme sektörünü de etkilediğine dikkat çekerek, “Dönerde fiyatı etkileyen en önemli faktör ettir. Eti hangi bölgeden ne şartlarla beslenen çiftçiden aldığınız çok önemli ve fiyatı da artıran önemli bir konudur. Etin dışında zaten diğer elektrik, lojistik ve hammadde giderleri oldukça geniş yer kaplıyor” dedi.
Gramajla oynanıyor
Döner fiyatlarındaki artışların hem sektördeki işletmeler hem de tüketiciler için ciddi bir endişe kaynağı olduğunu belirten Sarar, bazı işletmelerin ekmeğin gramajıyla dahi oynayarak çeşitli hilelere başvurduğunu kaydetti. Bu durumda nerede döner yenildiğinin ve işletmenin geçmişinin çok önemli olduğunu hatırlatan Sarar, sektörde belirli bir sistem olmadığı ve çok fazla merdiven altı işletme bulunduğunu kaydetti.
Sosyal medya yorumlarına dikkat
Ayrıca arama motorlarında ve sosyal medya hesaplarında müşteri yorumlarına dikkat etmek gerektiğini de ifade eden Sarar, “Diğer müşterilerin yorumlarını ve tavsiyelerini incelemek, dönerin fiyat-performans dengesini değerlendirmek için iyi bir yol olabilir. İnternetteki yorumlar veya arkadaş tavsiyeleri bu konuda yardımcı olabilir. Aynı bölgede farklı restoranlarda döner fiyatlarını karşılaştırarak ortalama bir fiyat aralığı belirleyebilirsiniz” değerlendirmesi yaptı.
Fotoğraf: AA