İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Genel

"Gençlerin günde ortalama 2 saat 13 dakikası internette geçiyor"

Genel

Ankara'da geleneksel Türk silahları müzesi açıldı

Magazin

Didim'de Miss Apollon güzeli Rus Valeria seçildi 

Genel

Yenimahalle'de yaz okulları başlıyor

Teknoloji

Baran: Gençlerin önünün açılması gerek

Genel

Anneler, çocuklarıyla parklardaki atıkları topluyor

Genel

Yaşlılar çocukluk günlerine döndü

Spor

Yenimahalleli sporcular İtalya'dan dereceyle döndü

Kültür-Sanat

Nöbetçi Tiyatro'da 'Kaşıkçılar' sanatseverlerle buluşacak

Kültür-Sanat

Çocuk sinemacıların filmleri beyaz perdede

Kültür-Sanat

Fotoğraf tutkunları Frigya'da buluşuyor

Kültür-Sanat

Karsu Dönmez Caz Festivali”nde sahne aldı 

Eğitim

Eğitim Haberleri

Öğretmenler insanca yaşamak istiyor

Zehra ŞAHİNDOKUYUCU 26.11.2018 10:10
Öğretmenler insanca yaşamak istiyor

Eğitim Sen tarafından hazırlanan, "Öğretmenlerin Mesleki ve Ekonomik Sorunlarına Bakış Anketi"nin sonuçları, düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı. Toplantıda konuşan Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, anket sonuçlarını aktarırken, öğretmenlerin genel olarak koşullarından memnun olmadığını belirtti.

Eğitim Sen tarafından, 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü’nde “Öğretmen Dünya Değiştirir” diyerek kampanya başlatıldı. Sendika, kampanyanın bir parçası olarak 2424 öğretmenle bir anket çalışması yaptı. Eğitim Sen Merkez Yönetim Kurulu üyeleri, 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle anket sonuçlarını açıkladı. Sonuçları açıklayan Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, şunları söyledi: “Ankete katılan öğretmenlerin yüzde 57’si aldığı maaşın yaptığı işi karşılamadığını düşünüyor, yüzde 96’sı 2018 Toplu Sözleşmesi hükümlerinin hemen güncellenmesini istiyor, yüzde 70’i ekonomik koşulları daha iyi olan bir iş teklifi aldığında mesleğini bırakabileceğini ifade ediyor, yüzde 59’u kendisini iş yerinde değerli hissetmiyor, yüzde 76’sı, MEB’in ‘1 Milyon Öğretmen 1 Milyon Fikir’ projesi kapsamında yürüttüğü kampanya ile öğretmenlerin eğitim politikalarının oluşumunda etkili olduğu iddiasına katılmıyor.” dedi. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen kampanyaların da sorunları çözmeyeceğini ifade eden Aydoğan, şunları söyledi: “Ankete katılan öğretmenlerin yüzde 84’ü “2023 Eğitimde Vizyon Belgesi”nin sorunlarına kalıcı çözüm üreteceğini düşünmüyor, yüzde 94’ü ücretli/kadrolu/sözleşmeli biçiminde ayrıştırılarak çalıştırılmayı, mesleklerinin geleceğini tehdit ettiğini belirtiyor, yüzde 79’u Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlık çalışmalarının yapıldığı ifade edilen Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmenlik mesleğinin temel sorunlarına çözüm üretmeyeceğini düşünüyor.”

GÜVENDE VE DEĞERLİ HİSSETMEK İSTİYORLAR

Aydoğan, “Öğretmenlerin sesi duyulmasın, sorunları konuşulmasın isteniyor! Öğretmenlere vaat edilen tek şey, siyasi iktidara sadakatle itaat etmek ve hükümet memurluğu yapmak oluyor.” diyerek şu ifadelere yer verdi: “Hâlbuki biz, kendimizi güvende ve değerli hissetmek istiyoruz. Ücretli, kadrolu, sözleşmeli ayrımlarının kaldırılarak güvenceli istihdam edilmek, insanca yaşama ve çalışma koşulları istiyoruz. Ataması yapılmayan öğretmenlerin öğrencilerine kavuşmasını istiyoruz. Kısacası iktidarın değil, halkın öğretmeni olmak istiyor, görevimizi özgürce yapabilmek istiyoruz. Biz, her 24 Kasım’da tekrarlanan göstermelik kutlamalar, hamasi nutuklar değil, sorunlarımıza kalıcı çözümler üretilmesini, öğretmeniyle, öğrencisi ve velisiyle herkesin memnun olacağı bir eğitim sisteminin oluşturulmasını istiyoruz.” Öğretmenin bir sınıfı, şehri hatta memleketi değiştirebilecek güçte olduğunu söyleyen Aydoğan, “Öğretmen Dünyayı Değiştirir’ diyerek yürüttüğümüz kampanyamızla, taleplerimiz yaşam bulsun diye Türkiye’nin her yerinde mücadele ediyoruz. Tüm illerde İl Milli Eğitim Müdürlükleri’ne aşağıdaki taleplerimizi iletiyoruz. Biz inanıyoruz ve öğretmenler el ele verdiğinde dünyayı değiştirebileceklerini biliyoruz.”

İNSANCA YAŞAMAK İSTİYORLAR

Eğitim Sen olarak taleplerini sıralayan Aydoğan, sözlerine şöyle devam etti: “Siyasi iktidar ve Milli Eğitim Bakanlığı, dünyanın her yerinde olduğu gibi öğretmenler günü olarak Dünya Öğretmenler Günü olan 5 Ekim tarihini esas almalı, öğretmenlere hak ettiği değer verilmelidir. 5 Ekim günü tatil ilan edilmelidir. Sözleşmeli/ücretli öğretmenlik gibi her türlü güvencesiz istihdam uygulamalarına esnek, kuralsız ve angarya çalışmaya son verilmeli, sözleşmeli öğretmenlerin tamamı kadroya geçirilmelidir. 24 Haziran seçimleri öncesinde verilen sözler tutulmalı, tüm eğitim ve bilim emekçilerinin ek göstergeleri 3600’e çıkarılmalıdır.” Öğretmenlerin insanca yaşamak istediğine dikkat çeken Aydoğan, “Başta insanca yaşayacak ücret talebimiz olmak üzere, eğitim emekçilerinin bugüne kadar yaşadığı ekonomik mağduriyetler giderilmeli, son 16 yıl içinde satın alım gücümüzdeki azalmayı telafi eden adaletli bir ücret artışı sağlanmalıdır. Maaşlarımızda dolar bazında yaşanan kaybı karşılamak için net bin 395 TL artış sağlanmalıdır. Ek ödemelerin tamamı temel ücrete ve emekliliğe yansıtılmalı, ek ders saat ücreti hesaplanırken bir öğretmenin aylık maaş tutarı (3600/60 = 60 TL) esas alınmalıdır. Eğitim-öğretim yılı başında öğretmenlere yapılan eğitim-öğretime hazırlık ödeneği, her dönem başında, bir maaş tutarında olmak üzere yılda iki kez olmalı ve bütün eğitim ve bilim emekçilerine ödenmelidir. Dünya öğretmenleri açısından bir toplu sözleşme niteliğinde olan ve Türkiye’nin de imzaladığı ‘Öğretmenlerin Statüsü Tavsiye Kararı’ eksiksiz olarak hayata geçirilmelidir.” diye konuştu.

HUKUKSUZ İHRAÇLARA İPTAL İSTEMİ

Aydoğan, diğer taleplerini ise şöyle sıraladı:

-OHAL KHK’leri ile gerçekleştirilen hukuksuz ihraçlar iptal edilmeli, hukuksuz bir şekilde ihraç edilen tüm kamu emekçileri görevlerine iade edilmelidir.

 - OHAL KHK’leri ile ihraç edilen kamu emekçilerinin yaşadığı mağduriyeti arttıran her türlü yasal ve fiili engel kaldırılmalı, ihraç edilen kamu emekçilerinin kendilerini savunma hakkı ile ilgili gerekli hukuki mekanizmalar acilen oluşturulmalıdır.

- Maaşlarımızı kuşa çeviren gelir vergisi oranı artmamalı, aksine en alt düzeyde sabitlenmelidir.

- Ataması yapılmayan öğretmenler istihdam sorunu çözülmeli, tüm branşlara eşit değer veren adaletli istihdam sağlanmalı, MEB’ in ihtiyaç sayısı olarak açıkladığı 117 bin öğretmen ataması bir an önce yapılmalıdır.

- Hizmetli ve memurlara özel hizmet tazminatı ödenmelidir.

- Kamu emekçilerinin grevli toplu sözleşme hakkı önündeki engeller kaldırılmalı, gerçek bir toplu sözleşme düzenin yaratılması sağlanmalıdır.