İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Genel

Binlerce leylek, çiftçiye eşlik etti 

Genel

 Zafertepe'nin yeni imar planı Koray Avcı konseriyle kutlandı 

Genel

“Gençler taraftarı Cumhuriyet'e sıkı sıkıya bağlıdır” 

Genel

107 yaşındaki babasını sıkılmasın diye işe götürüyor 

Kültür-Sanat

fizy 22. Liseler Arası Müzik Yarışması'nda başvurular tamamlandı

Genel

 Bir Türküdür Çanakkale Anadolu'nun dilinde 

Genel

 Cebeci şehitliğinde gözyaşları sel oldu 

Genel

 Girişimci kadınlar sertifikalarını aldı 

Kültür-Sanat

Hukukçular sağlıkçılarla aynı sahnede

Kültür-Sanat

RedBull BC One'da dünya finali kesinleşti 

Kültür-Sanat

Çocuk doktorunun resim aşkı ArtAnkara 5. Çağdaş Sanat Fuarına uzandı 

Kültür-Sanat

Çin prensesi Turandot 20 yıl sonra başkentte

Eğitim

Eğitim Haberleri

Matematikte yine sınıfta kaldık!

​​​​​​​Makbule AKGÜL AKKUŞ 20.12.2018 10:01
Matematikte yine sınıfta kaldık!

MEB, 2018 Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sonuçlarına göre öğrencilerin performansını değerlendiren bir rapor hazırladı. Rapora göre sınava katılan öğrencilerin yüzde 28.99’u matematik sorularını boş bıraktı. Elde edilen sonuçlar ailenin, özellikle annenin eğitim düzeyi arttıkça öğrencinin başarısının yükseldiğini gösteriyor.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), bu yıl ilki gerçekleştirilen 2018 Liselere Geçiş Sınavı (LGS) kapsamındaki merkezi sınavın sonuçlarına göre öğrencilerin performansını içeren değerlendirme raporu hazırlandı. Rapora göre 2018 yılında 1 milyon 192 bin 799 öğrenci mezun oldu, 1 milyon 9 bin 260 öğrenci sınava başvurdu, bunlardan 971 bin 657’si sınava girdi.

EN DÜŞÜK ORTALAMA MATEMATİK TESTİNDE

Sınav sonucuna göre, merkezi olarak yerleştirilen öğrencilerin farklı testlerdeki performanslarını değerlendirmek için ortalama ham puanları incelendi. Buna göre 20 soruluk testler arasında öğrencilerin en yüksek başarıyı 16,48 ortalama ile Türkçede, en düşük başarıyı ise 6,99 ortalama ile matematik testinde gösterdiği ortaya çıktı. Sayısal bölümde yer alan fen bilimleri testinde de öğrencilerin görece yüksek başarı gösterdiği görüldü. Bu testte, öğrencilerin ortalaması 13,05 olarak belirlendi. Soru sayısı 10 olan testlerde hesaplanan ortalama ham puanların İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde 9,26 ortalama, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinde 9,72 ortalama olduğu, bu durumun öğrencilerin oldukça başarılı olduklarını gösterdiği belirtildi. İngilizce, Fransızca, Almanca ve İtalyanca dillerinde uygulanan Yabancı Dil testinde elde edilen 7,78 ortalama ham puanın öğrencilerin bu testte de görece yüksek başarı gösterdiğine işaret ettiği belirtildi.

KIZ ÖĞRENCİLER DAHA BAŞARILI

Öğrencilerin testlerdeki ham puan ortalamalarının cinsiyete göre değişimi incelendi ve kız öğrencilerin ortalama puanlarının matematik dışındaki tüm testlerde erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlendi. Kız öğrencilerin erkek öğrencilerle kıyasla en başarılı oldukları testler Türkçe ve yabancı dil oldu. Ortalama ham puanları arasındaki farkın en düşük olduğu test ise matematik olarak belirlendi.

ANNE VE BABA EĞİTİMİ ARTTIKÇA ÖĞRENCİNİN BAŞARISI ARTIYOR

Raporda, anne ve baba eğitim düzeyi ile öğrencinin sınav puanları arasındaki ilişki de incelendi. Elde edilen sonuçlar, anne ve baba eğitim düzeyleri yükseldikçe ortalama merkezi sınav puanlarının da belirgin şekilde arttığını gösterdi. Anne eğitim düzeyi ilkokul olan öğrenciler ile lisansüstü olan öğrencilerin ortalama merkezi sınav puanları arasında 60 puandan fazla fark bulundu. Ortalama merkezi sınav puanları arasındaki benzer düzeyde fark, baba eğitim düzeylerinde de gözlendi.

ÖZEL OKUL ÖĞRENCİLERİ DAHA BAŞARILI!

Rapora göre sınavda öğrencilerin yüzde 1,78’si 100- 200 arası, yüzde 16,53’ü 200-300 arası, yüzde 66,67’si 300-400 arası, yüzde 15,02’si 400-500 aralığında puan aldı. Öğrencilerin kendi okul türleri içerisinde yerleşme oranlarına bakıldığında ise imam hatip ortaokulu, ortaokul ve yatılı bölge okulu öğrencilerinin sırasıyla yüzde 68,24, yüzde 14,59, yüzde 1,13’ü yerleşebildi. Özel okullarda bu oran ise yüzde 16,03. Fakat buradaki dikkat çekici veri özel okul öğrencilerinin ortalama olarak aldığı puan 380,55 iken, üç grup devlet okulunun ortalaması ise 339,94 düzeyinde olması. Bu verilere göre özel okul öğrencileri, görece daha iyi liselere yerleşme imkânına daha yakın. Ayrıca başarı oranının en düşük olduğu Matematik dersinde de özel okul öğrencilerinin doğru soru ortalaması 9,16 düzeyinde. Yerleştirmelerde ise öğrencilerin yüzde 29’u Anadolu Liselerine, yüzde 28’i Fen Liselerine, yüzde 22’si Anadolu İmam Hatip Liselerine, yüzde 11’i Meslek ve Teknik Anadolu Liselerine, yüzde 7’si Sosyal Bilimler Liselerine yerleştirildi.

SINAV SÜRESİ İYİLEŞTİRİLSİN

Raporun öneriler bölümünde, boş bırakılma oranlarının düşürülmesi ve benimsenen yeni soru tipi yaklaşımlarının öğrenciler üzerinde zaman baskısı oluşturmaması için sınav süresinin iyileştirilmesinde fayda görüldüğüne dikkati çekildi. Bu sonuçlar doğrultusunda, MEB'in sürenin arttırılması yönünde karar aldığı hatırlatıldı. Bakanlık, sayısal alan sınav oturumunda 60 dakika olan sürenin 20 dakika uzatılmasını kararlaştırmıştı. Buna göre, sınavın birinci bölümü 50 soruluk sözel alandan oluşacak ve 75 dakika süre verilecek. İkinci bölüm ise 40 soruluk sayısal alan testinden oluşacak ve 80 dakika süre tanınacak. Böylece öğrenciler, 2019'da yapılacak sınavda soru başına sözel bölümde 1,5 dakika ve sayısal bölümde 2 dakika cevaplama süresine sahip olacak.