İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Genel

Binlerce leylek, çiftçiye eşlik etti 

Genel

 Zafertepe'nin yeni imar planı Koray Avcı konseriyle kutlandı 

Genel

“Gençler taraftarı Cumhuriyet'e sıkı sıkıya bağlıdır” 

Genel

107 yaşındaki babasını sıkılmasın diye işe götürüyor 

Kültür-Sanat

fizy 22. Liseler Arası Müzik Yarışması'nda başvurular tamamlandı

Genel

 Bir Türküdür Çanakkale Anadolu'nun dilinde 

Genel

 Cebeci şehitliğinde gözyaşları sel oldu 

Genel

 Girişimci kadınlar sertifikalarını aldı 

Kültür-Sanat

Hukukçular sağlıkçılarla aynı sahnede

Kültür-Sanat

RedBull BC One'da dünya finali kesinleşti 

Kültür-Sanat

Çocuk doktorunun resim aşkı ArtAnkara 5. Çağdaş Sanat Fuarına uzandı 

Kültür-Sanat

Çin prensesi Turandot 20 yıl sonra başkentte

Eğitim

Eğitim Haberleri

"100 Temel Eser" uygulaması sona erdi

AA 19.12.2018 10:14

Milli Eğitim Bakanlığınca, "100 Temel Eser" uygulamasının kaldırılmasına karar verildi. Kararın gerekçesini "100 Temel Eser"le ilgili telif hakkı olmayan yayınevlerinin kamuoyunu yanıltıcı uygulamaları oluştururken, öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerden gelen olumsuz bildirimler ile akademik tespitler de dikkate alındı.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), ilk ve ortaöğretim öğrencileri için belirlenen "100 Temel Eser " uygulamasının sona erdirilmesi kararı alındı. 

Milli Eğitim Bakanlığı, "100 Temel Eser"le ilgili genelgeyi yürürlükten kaldırdı.

Söz konusu kararda öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerden gelen olumsuz bildirimler, konuyla ilgili akademik tespitler ile uygulamaya yönelik detaylı araştırma ve çalışmalar dikkate alındı. 

Kararda çeviri eserlerin içeriğine yönelik sorunlar ile yayınevlerinin kamuoyunu yanıltıcı uygulamaları da etkili oldu. 

Telif hakkı olmayan yayınevlerinin "100 Temel Eser"in baskısını yapması, MEB'in patentli logosu olmaksızın farklı tasarımlardaki "MEB Tavsiyeli 100 Temel Eser" logosunun kullanılması ve bu logoların listede olmayan eserlere de basılması kararın gerekçeleri arasında yer aldı.

Genelgenin yürürlükten kaldırılmasıyla öğrencilerin bir eser listesiyle sınırlı kalmadan, öğretmenlerin rehberliğinde, Anayasa'ya, yasalara ve milli eğitimin temel amaçlarına ters düşmeyecek, milli ve insani değerlere saygılı bütün eserlerden yararlandırılması hedefleniyor.

"100 Temel Eser" uygulaması, öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla çocukluk ve ilk gençlik dönemi edebiyatı eserleri esas alınarak 2005 yılında hayata geçirilmişti.