Kotler'a göre sosyal pazarlama: Örgütsel hedeflere varabilmek için hedef pazarlardaki değerlerin gönüllü değişimini sağlamak üzere tasarlanmış ve çok iyi hazırlanmış programların analizi, planlanması, uygulanması ve denetimidir.

Lefebvre ve Flora'ya göre sağlık eğitim planlamasının sosyal pazarlama yaklaşımı sekiz evreyi kapsamaktadır:

1. Organizasyonal hedefleri gerçekleştirmek üzere tüketici yönlendirmesi.

2. Sunucular ve tüketiciler arasında hizmet ve araçların gönüllü alışverişine ağırlık verilmesi.

3. Grup analizleri ve segmentasyon stratejileri ile ilgili araştırma.

4. Ürün ve mesaj tasarımı ile ilgili araştırma yapılması ve bunların ön testlerinin yapılması,

5. Dağılımın veya iletişim kanallarının analizi.

6. Müdahale planlaması ve uygulamasında ürün, fiyat, yer ve promosyon karakteristiklerinin kullanımı ve birleştirilmesi için piyasa araştırmalarının kullanılması.

7. Tüm tümleyici ve kontrol işlevleri ile ilgili olarak süreç izleme sistemi kullanılması.

8. Problem analizi, planlama, uygulama ve aydınlatıcı geri yankı işlevlerini kapsamakta olan bir yönetim süreci oluşturulması.

Birçok sağlık eğitimi programının en önemli yetersizliğinin çözmeye çalıştığı problemle ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığı ya da bu konuda çok basit bilgilerle yola çıkmış olması başarısızlığında en önemli etmen olarak kabul edilmektedir.

Tanısal planlama süreci grubun veya bireyin yaşama kalitelerinin veya sosyal problemlerinin ortaya koyduğu son nokta veya uzak sonuçların analizi ile başlar.

Daha sonra geriye doğru sosyal problemin sağlık determinantları ile ilgili bağlantılarını aramaya başlar.

Sağlık problemi belirlendikten sonra, her bir problemin davranışsal belirleyicilerinin analizine geçilir.

Daha sonraki evrede daha önce belirlenen davranışları belirleyen etmenler araştırılır.

Sağlıklı olmayı sağlayıcı davranışa zemin hazırlayan, mümkün kılan ve güçlendiren eğitim kaynaklarını ve müdahalelerin yönetsel olarak belirlenmesine geçilir. Günümüzde PRECEDE ve PROCEED modelleri gibi bazı eğitim uygulama sistemleri geliştirilmiştir. Bu terimler ağırlık verdikleri temel uygulamaların İngilizce karşılıklarının baş harflerinden oluşmaktadır.

PRECEDE, ' Predisposing, reinforsing, and enabling constructs in educational diagnosis and evaluation' sözcüklerinin baş harfleridir.

PRECEDE yöntemi sağlığı tehlikeye düşüren çevresel etmenleri ikincil olarak kabul etmektedir. Çevresel koşullar üzerinde durmaksızın istenmeyen sağlık sonucunu doğrudan birey davranışı ile ilişkilendirmektedir.

PRECEDE kullanıcıya politik, düzenleyici ve örgütsel uygulama olanaklarını sunma gereği üzerinde de durmamaktadır.

Sağlığı geliştirme hareketi ile birlikte PRECEDE bazı eklentilerle PROCEED haline geldi. PROCEED terimi, ' for policy, regulatory and organizational constructs in educational and environmental development' sözcüklerinin baş harfinden oluşmaktadır.

Bu yaklaşım planı aslında PRECEDE'nin bıraktığı yerden başlamakta ancak odak olarak planlamadan çok uygulamayı esas almaktadır.

Sosyal pazarlama, epidemiyoloji, sağlık psikolojisi, tıbbi sosyoloji ve yönetim bilimleri hedef popülasyonların değerlendirilmesi açısından giderek önem kazanmaya başladıktan sonra yaklaşımsal bir çerçeve çizmeyi sağlayan uygulamalardan birisi olarak önem kazanmıştır. Sistem bir neden sonuç aşamaları zincirinden ibarettir.