Bakan Uraloğlu, yazılı açıklama ile dip tarama çalışmalarının, sel zararlarının en aza indirilmesi ve dere ağızlarının açık tutulmasında hayati önem taşıdığını bildirdi. Bakanlığa bağlı 38 deniz aracıyla tıkanmaların önüne geçildiğini aktaran Uraloğlu, "Dere ağızlarının kapanmasının önüne geçilerek, sel zararını en aza indirmek için açık tutmaya çalışıyoruz. Liman ve tersanelerde kapasite artışlarına cevap verebilmek için yüksek tonajlı gemilerin tersane ve limanlara giriş ve çıkışlarını sağlayabilmek için su derinliğini uygun derinlikte tutuyoruz" dedi.
'DERİNLİK EKSİ 9 METREYE KADAR DÜŞÜRÜLECEK'
Uraloğlu, tüm ülke kıyılarında sürdürülen çalışmaların, son aylarda İstanbul, İzmir, Trabzon, Yalova, Zonguldak ve Hatay'da yoğunlaştığını belirterek, şunları kaydetti:
"Balıkçı barınakları, dere ağzı taramaları, limanlar ve tersaneler de olmak üzere yıllık ortalama 1 milyon metreküp tarama faaliyeti yapacağız. Şu anda Zonguldak limanı içerisinde eksi 6 metreden başlayan derinlikler, tarama sonrasında eksi 9 metreye kadar düşürülecek. Yaklaşık 200 bin metreküp dip tarama yapılması planlanıyor. İlerleyen süreçte tarama faaliyetine bin metreküplük taşıma ve aynı zamanda tarama yapabilen deniz araçları da eklenecek."
'BARINAKLARI KULLANILABİLİR HALE GETİRİYORUZ'
Uraloğlu, ayrıca dip tarama çalışmalarıyla ilgili, "Balıkçı barınakları için barınak içerisinde kum birikmeleri oluyor. Bu kum birikmesi, denizi sığlaştırdığı için kullanılamaz hale geliyor. Barınakları kullanılabilir hale getiriyoruz. Dere ağızları, sellerden kaynaklı tıkandığı için sel zararını en aza indirmek amacıyla dere ağızlarını açık tutmaya çalışıyoruz. Limanlar ve tersanelerde gemi boyutları, liman kapasiteleri arttığı için bu kapasiteye cevap verebilmek amacıyla yüksek tonajlı gemileri, tersane ve limanlara alabilmek veya girişlerini sağlayabilmek için su derinliğini bu vasıtalara uygun derinlikte tutuyoruz" dedi.