Siyaset

Ankara’daki kazaya ilişkin CHP’den soru önergesi

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Ankara’nın Polatlı ilçesinde meydana gelen ve 9 kişinin yaşamını yitirdiği yolcu otobüsü kazasına ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na soru önergesi verdi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, bugün Ankara’nın Polatlı ilçesinde sabah saatlerinde meydana gelen yolcu otobüsü kazasını Meclis gündemine taşıdı. 9 kişinin ölümüyle ve 26 kişinin de yaralanmasıyla sonuçlanan kazaya ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığına soru önergesi veren Karasu, yolcu otobüsünün en son ne zaman denetimden geçirildiğini ve otobüsün Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi'ne (U-ETDS) kayıtlı olup olmadığını sordu.

U-ETDS sisteminin, taşımacılık faaliyetinde bulunan firmaların taşıdıkları eşya, tehlikeli yük, kargo ve yolcu hareketlerinin elektronik olarak takibi, değerlendirilmesi ve denetimi imkanlarını sağlayan bir sistem olduğunu anımsatan Karasu, bugün kaza yapan aracın bu sisteme kayıtlı olup olmadığını sordu.

‘OTOBÜS EN SON NE ZAMAN DENETİMDEN GEÇTİ?’

Karasu, Bakan Uraloğlu’na şu soruları yöneltti:

-      “Ankara’nın Polatlı ilçesinde yaşanan trafik kazasının sebebi nedir? İhmali bulunan kişi ya da kişiler hakkında hangi yasal işlem yapılmıştır? 

-      U-ETDS sistemi, Bakanlığınızda nasıl kullanılmaktadır? Otobüs ve personelinin anlık takibi nasıl yapılmaktadır ve bu kişilerin ve otobüsün denetimlerine ilişkin süreç nasıl işlemektedir? 

-      Ülkemizde kaç adet şehirler arası yolcu otobüsü bulunmaktadır? Bu otobüslerin kaç tanesi U-ETDS sistemine kayıtlıdır, kaç tanesi anlık olarak bakanlığınız tarafından takip edilmektedir? 

-      Ankara’da kaza yapan otobüs U-ETDS sistemine kayıtlı mıdır? Kayıtlı ise bakanlığınız tarafından söz konusu otobüsün şoförün yorgun araç kullanıp kullanmadığı, emniyet kemerinin takılı olup olmadığı, telefonla konuşup konuşmadığıyla vb. bilgileri içeren veriler bakanlığınız tarafından takip edilmiş midir? Edilmiş ise kaza öncesindeki sonuçları nelerdir? Edilmemiş ise gerekçesi ve sorumluları kim ya da kimlerdir?  

-      U-ETDS sisteminin zorunlu hale gelmesinin ardından kaç adet yolcu otobüs şoför veya ilgili personeline önergenin yanıtlandığı tarih itibariyle hangi yasal yaptırımlar uygulanmıştır?

-      Ülkemizdeki karayollarında ve otoyollarda kaç adet yol kenarı denetim istasyonu bulunmaktadır? Denetim istasyonlarının görevleri nelerdir? Denetim istasyonlarının standartları nelerdir?

-      Söz konusu denetim istasyonlarında her biri ayrı ayrı gösterilmek üzere kaç personel görev yapmaktadır? 

-      Kazanın meydana geldiği yolda denetim istasyonu bulunmakta mıdır? Bulunuyor ise son denetimi ne zaman yapmıştır? Kaza yapan yolcu otobüsü, en son ne zaman denetimden geçmiştir? Sonuçları ne olmuştur?”