ORSİAD Yönetim Kurulu Başkanın Levent Çamur, içinden geçtiğimiz ekonomik darboğazın küresel ölçekte pek çok nedeni olduğunu söyledi. Pandemiyle sarsılan dengelerin, ihracatta en büyük pazarımız olan Avrupa’daki sorunlarla yeni bir çıkmaza girdiğini kaydeden Çamur, “Bir yandan resesyon ve enflasyonla mücadele eden Avrupa, diğer yandan Ukrayna-Rusya savaşı başta olmak üzere coğrafyamızda yaşanan kargaşa, Türk üreticisini de derinden etkilemiştir. Bütün bunların üstüne deprem felaketi ve seçimler de eklenince son derece yıpratıcı bir tabloyla karşı karşıyayız. Yüksek enflasyon, faiz ve döviz kuru başta olmak üzere ekonomik alanda dengenin sağlanması ortak temennisi” dedi.

“ANKARA SANAYİCİSİ OLARAK ORTADOĞU YA DA UZAKDOĞU PAZARLARINA AÇILMAK ZORUNDAYIZ”

İhracatının neredeyse yarısını AB ülkelerine yapan Türk ihracatçısının, Avrupa pazarındaki daralma nedeniyle çok zorlandığının altını çizen Başkan Levent Çamur, “Son bir senedir Avrupa’nın talebinde yavaşlama devam ediyor. Çelik, demir ve demir dışı metaller, kimyevi maddeler, hazır giyim gibi birçok kalemde Avrupa’nın talebi geriledi. İhracatımızdaki bu olumsuz tablo bizi alternatif pazar arayışına itmektedir. Ankara sanayicisi olarak ürün çeşitliliğine göre başta Ortadoğu ve Uzakdoğu olmak üzere dünyanın dört bir yanında yeni pazarlara açılmaya çalışıyoruz. Pazar çeşitliliğimizi arttırmak için de gerek başta Ticaret Bakanlığı olmak üzere devletimizin ilgili kurumlarının gerekse bağlı bulunduğumuz birliklerin, odaların organizasyonlarını takip ediyor, kendi içimizde de somut çalışmalar yürütüyoruz” diye konuştu. 

Sincan Park’a “maNga” ile coşkulu açılış Sincan Park’a “maNga” ile coşkulu açılış

ORSİAD Başkanı Levent Çamur; Orta Vadeli Program’da 2024 yılı için belirlenen 402 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için de alternatif pazarlara ulaşmanın şart olduğunu bildirdi. Başkan Çamur, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu hedefte bizim payımıza düşen 267 milyar dolara ulaşmak için Mısır, Irak ve Libya pazarlarında daha çok varlık göstermemiz, Orta Asya’ya, Latin Amerika ülkelerine güçlü bir şekilde uzanmamız gerekiyor. ORSİAD olarak hem yurtdışı pazarını genişletmek hem de ilk kez ihracat yapmak isteyen üyelerimiz için birtakım çalışmaların hazırlığı içerisindeyiz. İlgili kurum ve kuruluşların iş birliğiyle bu zorlu süreci atlatacağımıza, ihracatta OVP hedefine ulaşacağımıza inanıyoruz.”

Muhabir: Nursel DİLEK MANAVBAŞI